«محمد علی طالبی » استاندار یزذ در ارتباط با بحث آب استان یزد با تاکید بر اینکه یزد با مشکل کم آبی روبرو است، اظهار داشت: برنامه‌هایی در ارتباط با انتقال آب انجام شده که با جدیت دنبال می کنم.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۲۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

رسانه ها باید مطالبه گر باشند/ مسئله انتقال آب را با جدیت دنبال می کنمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «محمدعلی طالبی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد، اظهار داشت: در بحث حکمرانی خوب خیلی از شاخص‌ها به رسانه‌ها باز می‌گردد و آنها باید مطالبه‌گر باشند.
وی در ارتباط با بحث آب استان یزد با تاکید بر اینکه یزد با مشکل کم آبی روبرو است، اظهار داشت: برنامه‌هایی در ارتباط با انتقال آب انجام شده که با جدیت دنبال می‌کنم.
استاندار یزد افزود: در بحث مدیریت مصرف، موضوع باید در حوزه‌های مختلف باید با جدیت دنبال شود و همه در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
طالبی با تاکید بر اینکه بحث تغییر الگوی کشت در استان به نحوی که میزان مصرف را در بازه زمانی مشخص کاهش دهیم یکی از اقداماتی است که باید صورت گیرد گفت: اختصاص آب از منابع زیرزمینی و آب انتقالی را برای صنایع ممنوع کردیم و آنها به ارائه برنامه کاهش میزان مصرف و صرفه جویی ملزم شدند.
وی بیان کرد: در راستای مدیریت مصرف آب در یزد هر صنعت جدیدی که در استان یزد ایجاد می‌شود باید از محل صرفه‌جویی از بخش صنعت یا کشاورزی باشد و هیچ منبع آبی جدیدی برای صنایع اختصاص داده نمی‌شود.
استاندار یزد بیان کرد: میزان سهمیه آّب انتقالی به یزد از دو سال قبل به 54 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرد که ما این میزان را به 63 میلیون متر مکعب برگرداندیم و با این حساب تابستان پیش رو نسبت به تابستان قبل مشکل کمتری را داریم
طالبی خاطرنشان کرد: با این وجود این نیمی از آب مورد نیاز استان یزد است و مجبور هستیم برای مابقی این نیاز از چاه‌ها استفاده کنیم که قطعا کیفیت آب را مقداری کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: با اقدامات پدافندی و پیگیری‌های صورت گرفته در بحث امنیت خط انتقال خوشبختانه خیلی از نگرانی‌های ما برطرف شده و امیدواریم این امنیت روانی جامعه را در ماه‌های آینده و سال بعد داشته باشیم.
استاندار یزد عنوان کرد: در بحث انتقال آب در زمینه خط دوم و هم در ارتباط با خلیج فارس و دریای عمان پیگیری در حال انجام است و پس از حصول نتیجه، اطلاع‌رسانی‌های کامل انجام می‌شود.
وی در ارتباط با موضوع حکمرانی خوب که به عنوان رویکرد وی در مدیریت استان یزد گفت: این موضوع چهارچوب مشترکی برای حرکت همه ما در راستای تامین منافع مردم و تعامل هرچه بیشتر دولت، بخش خصوصی و مردم است.
طالبی خاطرنشان کرد: ماحصل این تعامل هم تامین منافع مردم است و شاخص‌هایی که برای بحث حکمرانی خوب مطرح شده، بحث مشارکت به معنای فراهم شدن زمینه حضور هرچه بیشتر همه مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
استاندار یزد با بیان اینکه باید این فرصت را در اختیار مردم قرار دهیم که بتوانند در امور مختلف نقش‌آفرین باشند گفت: شاخص دیگر حکمرانی خوب پاسخگویی است و در این زمینه مطالبه‌گری شاخص اصلی است.
وی مسئولیت‌پذیری، قانون‌مداری، ارتقای کارآمدی نظام و بحث شفافیت را از دیگر شاخص‌های حکمرانی خوب دانست و گفت: در بحث شفافیت با کمک رسانه‌ها می‌توانیم فضایی را فراهم کنیم که مسائل را خیلی شفاف و بدون پیچیدگی‌هایی که بعضا فسادهایی به دنبال دارد دارد دنبال کنیم.
طالبی بیان کرد: شفافیت به معنای بازی کردن با آبروی دیگران، توهین و افترا نیست و باید الزامات شفافیت را در نظر بگیریم و وارد حیطه‌هایی نشویم که خدای ناکرده اخلاق قربانی شود.
استاندار یزد بیان کرد: مبارزه با فساد به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های حکمرانی خوب با جدیت دنبال می‌شود و در این چهارچوب تعاملی که با مردم و بخش خصوصی داریم نزدیک‌ترین یاور برای ما رسانه‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه در بدترین شرایط استان یزد پس از انقلاب عهده‌دار مدیریت استان یزد شده گفت: برای مدیریت استان یزد در شرایط امروز کشور در بین 14 استاندار یزد، بدترین وضعیت را الان داریم، منتها اتکای ما به مردم، رسانه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است که در جامعه وجود دارد.
طالبی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که همه این سرمایه‌ها را در خدمت به استان به کار گیریم و بدون ملاحظه سیاسی و عقیدتی و فکری توانمان را بر این بگذاریم که هر کسی دغدغه رفع مشکل مردم را دارد بتواند فعالیت کند.
استاندار یزد با بیان اینکه در بحث محیط زیست برنامه‌ای تدوین شده که در روزهای آینده به عنوان سیاست کلی ما در این بحث ابلاغ می‌شود تصریح کرد: صنایعی که رعایت مسائل زیست محیطی را ندارند و برخی موارد دیگر در این زمینه ساماندهی مناسبی می‌شوند.
وی ادامه داد: در بحث شهردار یزد وزارت کشور کاملا به وظایف خود عمل کرد و حتی در موضوع آب انتقالی به یزد مطالب انتقادی که از وزارت کشور مطرح می‌شود درست نیست و آنها تمام تلاش خود را برای عمل به وظیفه خود انجام دادند.
طالبی بیان کرد: الان شورای شهر می‌خواهد از حداکثر ظرفیت قانونی که وجود دارد استفاده کند و به همین دلیل همچنان بحث شهردار یزد بلاتکلیف مانده و این بلاتکلیفی مورد پسند مردم نیست ولی ما تصمیم گرفتیم به رای و نظر شورای شهر احترام بگذاریم ولی قطعا نمی‌توانیم نسبت به مسائل شهر بی‌تفاوت باشیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع حل شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات