خبرهای داغ:
همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر ، عصر شنبه طی آیینی عملیاتی اجرایی 514 طرح عمرانی زود بازده قم توسط سپاه استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۵۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم در این آیین گفت: این طرح ها، در عرصه‌های گوناگون با تمرکز بر موضوع‌هایی همچون؛ آب به ویژه آب روستایی، قنات‌ها و اصلاح شبکه و تامین برق توسط انرژی خورشیدی انجام می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمدتقی شاهچراغی با بیان اینکه طرح‌های فوق الذکر به منظور گره گشایی از کار مردم انجام می‌شود، افزود: حداکثر تا پایان شهریورماه سال آینده این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به توانمندی‌های موجود در قم از جمله در زمینه نیروی انسانی ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها در این استان زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسند.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم، به قرارگاه محرومیت زدایی نیز اشاره و اظهار کرد: توسط این قرارگاه، در بخش مرکزی قم در ۲ دهستان قمرود و قنوات طرح‌هایی در دست انجام است.

وی گفت: نزدیک به ۱۰ سال فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی کوثر در کشور، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان در ۲۲۸ هزار طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری صورت گرفته که ۱۵۸ هزار طرح در بخش‌های گوناگون به پایان رسیده است.

شاهچراغی با بیان اینکه سپاه درقم نیز در این عرصه سپاه آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: جهت گیری ما در استان، برای ورود به عرصه‌هایی است که زندگی مردم را آسان‌تر کند، البته قطعا نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی نیز همین است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مرتبط با آب اظهار کرد: تلاش کرده ایم با استفاده از ظرفیت‌های خودمان و با همیاری مردم، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستاها؛ کار اجرایی در هفته جاری، در سه روستا شروع شود.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم، با بیان این که بنا نداریم که رقیب بخش خصوصی شویم، اظهار کرد: آن جایی که امکان ورود بخش خصوصی نیست، ما آمادگی همکاری و اجرا را داریم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشوری تصریح کرد: آمادگی داریم که با استفاده از ظرفیت‌های مختلف سپاه در زمینه‌های گوناگون در خدمت رسانی به مردم، به عنوان سرباز رهبری و نظام فعالیت کنیم.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم خاطرنشان کرد: فضای همدلی و همراهی خوبی دراستان وجود دارد و زمینه ورود جدی‌تر در عرصه خدمت رسانی به مردم فراهم است.

عصر امروز، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده با رویکرد آب و اشتغال در روستا‌ها و مناطق محروم کشور با شعار «دست در دست مردم، پنجه در پنجه شیطان» با پیام ویدئو کنفرانس سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور رئیس بسیج سازندگی به صورت همزمان در سراسر کشور با رمز «یا فاطمه زهرا (س)» شروع شد.

۵۱۴ طرح مربوط به استان قم، در موضوع‌هایی مانند آب روستایی و تامین برق توسط انرژی خورشیدی می‌باشد که تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

در این آیین بهرام سرمست استاندار، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان و پدر شهید سعید سامانلو از شهدای مدافع حرم حضور داشتند.
ارسال نظرات