خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۰۷۳۲۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار  استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار حسن زاده در ابتدای سخنان خود با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در جامعه، اذعان کرد که  اصحاب رسانه بیشترین اثرگذاری را در سطح جامعه دارند. رسانه ها می توانند دستاوردها و پیشرفت های نظام را به درستی منعکس کنند و مانع اقدامات و عملیات روانی دشمن در افکار عمومی شوند. حسن زاده افزود: صداقت، شجاعت و شهامت از ویژگی های خبرنگاران است؛ استقلال شخصیتی و نگاه انقلابی آنها نیز موجب می شود که گام های بلند تری در جهت رشد و بالندگی کشور بر دارند.

وی خاطرنشان کرد: چهلمین فجر انقلاب اسلامی دهه ای است که خیلی ها آرزو داشتند آنرا نبینند و سال چهلم نقطه پایان انقلاب باشد که با لطف خداوند و همت بلند مردم این مقطع تبدیل به نقطه اوج انقلاب اسلامی شده است.حسن زاده ادامه داد: در طول این چهل سال لحظه ای نبوده است که شاهد دسیسه های دشمنان قسم خورده بر علیه انقلاب نباشیم و لحظه ای خالی از تهدیدات دشمنان نبوده است و با چالش هایی که دشمنان سعی کردند برای توقف انقلاب ایجاد کنند  اما امروز به لطف خداوند شاهدیم که نه تنها انقلاب متوقف نشد بلکه در قله رفیع افتخار جهانی قرار دارد و امروز الگوی تمام ملت های آزاده جهان است و این موضوع غربی ها را به شدت رنج می دهد و دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف در طول 40 سال اخیر عظمت انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

وی با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر چهلمین سالروز پیروزی انقلاب، از ماه های گذشته با تشکیل قرارگاه چهل سالگی برنامه های ویژه ای را برای چهلمین فجر انقلاب پیش بینی کرده است و از دوازدهم دی ماه تا 22 بهمن چهل روز اقدام به اجرای برنامه های متنوع با موضوعات مختلف در راستای بزرگداشت چهلمین فجر انقلاب اسلامی کرده است.

 حسن زاده دستاوردهای انقلاب را مرهون مشارکت مردم در تمام عرصه ها دانست و گفت: سعی شده است که تمام برنامه های محوری بزرگداشت سالروز انقلاب با مشارکت مردم و نقش آفرینی موثر اقشار مختلف مردم شکل بگیرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) به تشریح برنامه های سپاه استان، پرداخت و گفت: محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم یکی از برنامه های محوری سپاه و بسیج بوده است و همواره در تمامی مقاطع سعی کرده ایم نیازهای اصلی مردم را شناسایی و مشکلات آنان را رفع کنیم در همین راستا میز خدمت در شهرستان ها و محلات کم برخوردار با مشارکت مسئولان اجرایی راه اندازی کردیم.

حسن زاده افزود: نهضت خدمت رسانی به مردم را در سه مقطع تابستان، هفته بسیج و دهه فجر آغاز و در قالب گروه های جهادی اقدام به اعزام گروه های خدمات رسان به مناطق محروم کردیم که موج سوم خدمت رسانی از دوازدهم دی ماه آغاز شدهکه همچنان ادامه دارد که بسیجیان از چند ساعت تا یک روز بدون دریافت مزد به صورت داوطلبانه اقدام به خدمت رسانی به افراد نیازمند در مناطق محروم کردند   این حرکت پیام بزرگی را به دنبال داشت که قشر کارگر حاضر است در سخت ترین شرایط به کمک مردم بیاید.

 فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) از برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره عکس انقلاب از سال 57 تا 97 در سطح استان با حضور آحاد مردم، خبر داد و گفت: در مراسمی از برترین عکس ها تجلیل خواهد شد. وی افزود: بازدید اقشار مختلف از باغ موزه دفاع مقدس و موزه عبرت، جشنواره شعر انقلاب، جشنوراه ورزشی جام فجر و ... بخشی از برنامه های گرامیداشت فجر چهلم است که در پایان 40 نفر از برترین های هر جشنواره معرفی و جوایز کمک هزینه سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس به آنان اهدا می شود.

  حسن زاده برگزاری جشن میلاد پنجاه و هفتی ها را از دیگر برنامه های دهه فجر نام برد و گفت:  جسن تولد متولدین سال 57 که همزمان با تولد انقلاب اسلامی متولد شده اند و 40 سال در کنار انقلاب بوده اند، با تهیه کیک های تولد 40 کیلیویی و 40 متری در همه شهرستان های استان تهران برگزار می شود.

روایت انقلاب نیز از دیگر برنامه های جشن انقلاب است که راویان در مدارس و مساجد انقلاب را روایت خواهند کرد. همایش یاوران همیشگی انقلاب و تقدیر از پیشکسوتان اصناف، همایش بانوی انقلاب و تجلیل از بانوانی که در انقلاب اسلامی نقش داشته اند، میقات صالحین خواهر و برادر، در مصلی تمام شهرستانها، دیدار با 40 خانواده شهید انقلاب، آوای ۴۰ سال افتخار، دیدار نمازگزاران و بسیجیان با علما و ائمه جمعه با عنوان طلایه داران نور، از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

     

ارسال نظرات