رویش‌های ادبیات و شعر انقلاب اسلامی تجلیل شدند
مراسم تجلیل از رویش‌های ادبیات و شعر انقلاب اسلامی با عنوان «فصل رویش» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۲۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از رویش‌های ادبیات و شعر انقلاب اسلامی با عنوان «فصل رویش» در فرهنگسرای اندیشه با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سنگری از نویسندگان انقلابی و دیگر شخصیت‌های فرهنگی و انقلابی  برگزار شد.

 

سنگری: تولیدات ادبی در سال‌های پس از انقلاب با ۴۱۰ سال قبل از آن برابری می‌کند

در این مراسم سنگری نویسنده و پژوهشگر دینی با بیان اینکه استاد شهید مطهری چند ویژگی امام خمینی (ره) را عامل پیروزی نهضت ایشان می‌داند، بیان داشت: در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی ایمان راسخ به خداوند، ایمان به هدف و مسیر از سوی امام شاهد هستیم. البته من یک ویژگی دیگری را هم اضافه می‌کنم که آن ایمان به مردم و جامعه است.

وی ادامه داد: در پژوهشی که در حوزه منشورات در چهل سال انقلاب داشتم. به ۳۱ معیار رسیدم که در این مدت بیش از ۴ میلیون کتاب منتشر شده است.

سنگری اظهار داشت: از مجموعه کتب منتشر شده حدود ۲۵ هزار کتاب در حوزه ادبیات چاپ شده است که این تعداد آثار چاپ شده با آثار تولیدی در ۴۱۰ سال قبل از انقلاب برابری می‌کند.

وی افزود: این ادبیات قابل قیاس با ادبیات سال‌های قبل از انقلاب نیست. در هیچ مقطع تاریخی این قدر بانوان در تولید ادبی فعال نبودند. نقش بانوان در عرصه خاطرات انقلاب و زندگی‌نامه نویسی حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، این مراسم با هدف تقدیر از رویش‌ها و دستاوردهای انقلابی با اهدای نشان رویش به ۴۰ چهره فرهنگی هنری در بخش‌های ادبیات و شعر، هنرهای تجسمی، سرود و موسیقی، نمایش و تئاتر، فیلم، سریال، انیمیشن، رسانه، قرآن و معارف اسلامی، ایثار و شهادت، علم و فناوری، جوانان، اقتصاد و تولید ملی و بانوان برگزار می‌شود.

در پایان مراسم فصل رویش از چهره‌های سرشناس در حوزه ادبیات و شعر انقلاب همچون احمد بابایی، میلاد عرفان‌پور، حمید حسام و قاسم صرافان با حضور سعید اوحدی، میثمی، عطارزاده، سنگری و خانم پناهی روا همسر شهید چیت‌سازیان تجلیل شد.

در ادامه سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز به قله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب رسیدیم، با اشاره به عناوین برنامه‌های فصل رویش گفت: این برنامه‌ها شامل ۱۰ برنامه است که در هر برنامه از ۴ عزیز تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه شعر و ادبیات در چهل سال انقلاب افزود: زیباترین نوع هنر، ادبیات و شعر است، زیرا بدون هیچ واسطه آن را بیان می‌کنند.

اوحدی با بیان اینکه ایثار و جانفشانی جوانان باعث اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران شده است، بیان داشت: این سرمایه‌ها باعث استواری انقلاب ما شد، انقلابی که مردم خود تصمیم گرفتند برای مملکت و آینده فرزندان خود، تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به دیدار 7 سال گذشته اردوغان رئیس جمهور ترکیه با رهبر انقلاب و سخنانش با جهانگیری منبی بر ساقط شدن حکومت بشار اسد ادامه داد: ۷ سال قبل که موضوع داعش را بر مسلمانان تحمیل کردند. سران داعش که اسیر دست جوانان ما بودند، می‌گفتند هدف ما ریشه کن کردن انقلاب ایران و نفوذ به ایران است، سوریه هدف اصلی ما نبوده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اکنون ایران قدرت منطقه است، تصریح کرد: همه این عزت و عظمتی که ملت مسلمان ایران به دست آورده به برکت وجود امام راحل و رهبر انقلاب است. اکنون حکومت بشار اسد است و هر جا ایران حضور دارد از موضع قدرت و عزت که حاصل انقلاب است سخن می‌گوید.

ا

ارسال نظرات