خبرهای داغ:
نخستین جلسه هم‌اندیشی بررسی راهکار‌های مبارزه با صهیونیسم با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی این حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۳۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نخستین جلسه هم اندیشی «بررسی راهکار‌های مبارزه با صهیونیسم» در سالن نشست‌های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

این نشست که به همت مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت و پایگاه صهیون پژوهی خیبر با همکاری خبرگزاری رسا برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه فرهنگی عمار به عنوان سخنران اصلی حضور داشت و بر لزوم توجه ویژه همه جوامع اسلامی و غیر اسلامی بر موضوع فلسطین تأکید کرد.

در این نشست که دبیری علمی آن را سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا و فلسطین برعهده داشت، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران به عنوان سخنرانان و میهمانان ویژه حضور داشتند.

از دیگر حاضران و سخنرانان در این نشست می‌توان به محمود مهتدی دیپلمات سابق ایران در کشور‌های اروپایی، شمس الدین رحمانی استاد دانشگاه و صهیونیسم پژوه و علیرضا سلطان‌شاهی دبیر جمعیت دفاع از فلسطین اشاره کرد.

همچنین آقایان رضا منتظمی دبیر اجرایی افق نو و مشاور سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روابط بین الملل، مجید صفاتاج صهیونیسم پژوه و استاد علوم سیاسی دانشگاه، محمدعلی مهتدی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا، محمدهادی همایون عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در اردن و لبنان و محمد فتحعلی سفیر پیشین ایران در ازبکستان و لبنان از دیگر ارائه کنندگان بحث در این نشست بودند.

در این نشست آخرین نظرات و راهکار‌های مبارزه با صهیونیسم از جمله راهکار‌های تقویت بعد رسانه ای، تقویت منابع فرهنگی جبهه مقاومت، تضعیف رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های جمعی و تلاش برای معرفی درست فلسطین و جبهه مقاومت به جهانیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تشکیل کمیته‌های تخصصی برای پیگیری موضوع مقاومت در همایش‌های آینده و همچنین دعوت از نمایندگان جبهه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از دیگر مصوبات این نشست بود.

با توجه به این که بخشی از حاضران در این نشست از مسلمانان اهل تسنن بودند، نماز ظهر نیز با نماد وحدت شیعه و سنی پس از پایان مراسم اقامه شد.
ارسال نظرات