تحت پوشش قراردادن همه مناطق محروم با ارسال بسته های معتبر کنکور

نعمت الله محمدی تصریح کرد: با بیان اینکه افزایش میزان حضور دانش‌آموزان استان، در مراحل کشوری جشنواره‌های نوجوان خوارزمی نمودهای دیگری از دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش استان به‌شمار می‌آید .
کد خبر: ۹۱۰۷۴۷۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد آموزش و پرورش استان زنجان در چهلمین سال انقلاب اسلامی افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش از دبستان استان به بیش از 65 درصد و دوره ابتدایی به بیش از 99 درصد است،اظهار داشت:طبق آمار ارائه شده، پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم از ابتدای انقلاب تاکنون در استان به 79 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:893 کلاس درس در دهه نخست انقلاب و 2 هزار و 857 کلاس در دهه دوم پروژه تحویل آموزش و پرورش شده است و یک هزار و 693 کلاس در دهه سوم و یک هزار و 89 کلاس در دهه چهارم انقلاب تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تحت پوشش قراردادن همه مناطق محروم با ارسال پک‌های معتبر کنکور و برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی برای برخورداری مناطق محروم از امکانات کیفی آموزشی و موفقیت در کنکور و عملکرد تحصیلی اعلام کرد و تصریح کرد: ایجاد شاخه تحصیلی کاردانش در دوره متوسطه نیز در سال‌های پس از انقلاب انجام شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد:آموزش و پرورش بر محور توسعه قرار دارد و همواره در حال پیشرفت است.

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگ‌ساز است،گفت:در همه مناطق 14 گانه آموزشی هنرستان‌ها فعالیت دارند، و هم اکنون 100 هنرستان در نواحی آموزشی دایر است.

محمود شهبازی با بیان اینکه تلاش شده است تا در همه روستاها سواد آموزی محقق شود،خاطرنشان کرد:مهمترین موضوع بهره مندی دانش آموزان از آموزش در مناطق محروم، رسیدن به حق و حقوق خود و عدالت آموزشی برای آنهاست.

وی با تاکید براینکه کاهش فاصله آموزشی دانش آموزان مناطق محروم و برخوردار بسیار ضروری است که این هم بعداز انقلاب محقق شده است؛تصریح کرد:10 بسته آموزشی به مناطق محروم استان ارسال شده است و باید این دانش آموزان بتوانند به عدالت آموزشی برسند و فاصله آنها با مراکز برخوردار کاهش یابد.

معاون فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش آموزان برخی از مناطق محروم آموزش و پرورش تجربه تست زنی را نداشتند خاطر نشان کرد : که برای رفع این مشکل در 10 منطقه محروم سالانه آزمون های آزمایشی کنکور و پیشرفت تحصیلی برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می شود.

ارسال نظرات