خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ضعف علمی کشورها را مستعمره می‌کند، گفت: پیشرفت علمی سلاحی دربرابر تسلط استعمار است.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۴۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، یکشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه دوم فاطمیه در حسینیه بنی الزهرا (س) طریقت برگزار شد، گفت: همه پایه‌های سعادت و راه به دست آوردن خیر دنیا و آخرت خودشناسی است.

وی افزود: کسی که خودش را نشناسد، سرگردان است، آرامش ندارد، به جهل و نادانی زندگی می‌کند و تا زنده است برای خودش تامین زیان و ضرر می‌کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: انسان باید بداند که از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا می‌رود؛ این‌ها یک سلسله واقعیاتی است که امت‌ها و ملت‌ها از این‌ها غافل بودند و بر اثر غفلت‌شان جنگ‌های خانمان سوزی را به یکدیگر تحمیل کردند و مانند ماهی در دریا در انواع گناهان شناور شدند پایان کار هم به فرمود: ه امام علی (ع) خواب از دنیا رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مراد از خواب را غفلت و بی خبری بیان کرد و اظهار داشت: انسان اگر به عالم قیامت اعتقاد داشته باشد خداوند را نیز قبول می‌کند، کسانی که در غفلت زندگی می‌کنند بعد از مرگ بیدار می‌شوند، اما آن هنگام بسیار دیر است و متحمل خسارتی غیر قابل جبران می‌شوند.

وی با بیان حدیثی مبنی بر اینکه همه انسان‌ها در قیامت زندان اعمال خودشان هستند غیر از کسانی که اهل نماز بودند، گفت: اهل نماز کسانی هستند که در اموالشان مال حرام یافت نمی‌شود و اسیر مال دنیا نیستند از همان کسب اندکشان حق فقیر را پرداخت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هنگام قیامت در عذرخواهی به روی انسان بسته است کسانی که در این دنیا با اولیای الهی رابطه نداشتند نمی‌توانند در قیامت بهانه بیاورند از این رو خداوند دهان آنان را مهر و موم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اولیای الهی در میان مردم پنهان هستند، اظهار داشت: انسان‌ها را نباید کوچک دید انسان نباید به احدی با چشم حقارت بنگرد چرا که ممکن است او اولیای الهی باشد پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند: سراغ هیچ گناهی نروید چرا که معلوم نیست غضب خداوند به کدام گناه گره خورده باشد؛ بنابراین انسان هیچ گناهی را نباید کوچک ببیند.

وی با استناد به کلام امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند: عده‌ای در این عالم به دنبال شکم و شهوت هستند، عده‌ای در جستجوی بهشت بود و دسته دیگر گرد خداوند طواف می‌کنند اینان والامقام‌ترین انسان‌ها هستند چرا که در طول عمر تنها به کسب رضایت الهی توجه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: هر کشوری که بی علم است مستعمره می‌شود و هر کشوری که بخواهد از استعمار خارج شود باید مسلح به سلاح علم باشد بنابراین انسان با خودشناسی از تسلط شیطان رها می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها