استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون زیر ساخت‌ها برای اغلب روستا‌ها فراهم شده، افزود: متاسفانه بدلیل عدم آموزش صحیح نتوانستیم روستائیان را در روستا نگه داریم، لذا به دنبال توسعه اقتصاد خانوار روستایی هستیم.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۵۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری  از بسیج خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در آئین بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی تربت حیدریه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در این چهل سال خدمات گسترده زیربنایی و زیر ساختی فراوانی به کشور ارائه کرده و امروز باید توسعه خانوار روستایی را در اولویت برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد.

وی گفت: چالش امروز انقلاب اسلامی مشکلات اقتصادی است و دشمن نیز از همین چالش برای آسیب رساندن به جامعه و مردم استفاده می‌کند، لذا ضروری است تا همه بخش‌های حاکمیتی با همدلی و مشارکت در توسعه اقتصادی مناطق تلاش کنند.

رزم حسینی اضافه کرد: بر همین اساس خراسان رضوی را به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم کردیم و برای هر منطقه برنامه و مسئولی قرار دادیم تا بتوانیم مدل و الگوی موفقی را که در کرمان اجرا شده در اینجا نیز پیاده سازی کنیم.

وی افزود: مهمترین برنامه اقتصادی در خراسان رضوی توسعه خانوار روستایی است که به دلیل بروکراسی‌های دولتی و فساد و رشوه خواری‌هایی که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد این مهم نیز عقیم مانده است.

استاندار خراسان رضوی از علما و ائمه جمعه و جماعات خواست با توجه به تریبون‌های مختلفی که در اختیار دارند در تبیین فرهنگ اقتصادی روستا‌ها بیشتر تلاش کنند، ضمن آنکه تحقق این مهم در گرو مشارکت همه دستگاه‌های حاکمیتی اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه و همچنین مردم است.

رزم حسینی گفت: تنها راه نجات کشور استفاده از شرکت‌های غیر دولتی است که می‌توانند در این فرایند مهم به کشور کمک کنند، زیرا وقتی دولت بزرگ‌تر می‌شود مشکلات جامعه و مردم بیشتر می‌شود و لازم است در نوع اداره کشور تغییرات محسوسی ایجاد شود.

وی بیان کرد: امروز مردم یارانه می‌گیرند و ۱۰ برابر آن را پرداخت می‌کنند و این پرداخت‌ها همه از محل تورمی است که در کشور ایجاد شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها