معاون پژوهش بسیج اساتید کشور از فعالیت ۴۲ اندیشکده حل المسائلی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۵۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، شفیعی‌فر در نشست خبری آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات بسیج اساتید کشور با اشاره به رویکرد حل المسائلی و تجربه ۱۹ ساله بسیج اساتید گفت از سال ۹۶ تاکنون برنامه اصلی و محوری بسیج اساتید بر پایه حل المسائلی تنظیم شده و در راستای اندیشکده‌های خود به دنبال حل مسائل و مشکلات با استفاده از ظرفیت استاد و دانشگاه است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اینکه باید دانشگاه‌ها در مشکلات کشور درگیر و دغدغه‌مند شوند گفت اندیشکده‌ها همانند تاسیس پژوهشکده‌های موجود در سطح کشور نیست چرا که پژوهشکده‌ها به دنبال پژوهش و کتابخانه‌سازی هستند اما اندیشکده‌ها به دنبال مشکلات و حل ریشه‌ای آن‌ها است.

معاون پژوهشی بسیج اساتید کشور با اشاره به فعالیت ۴۲ اندیشکده در سراسر کشور گفت این اندیشکده‌ها هر کدام بر یک موضوع تخصصی و مشکل خاص تمرکز دارند و به دنبال ارایه راه و حل آن هستند.

دکتر شفیعی‌فر در پایان گفت اندیشکده‌ها در کشور ایران مبحثی جدید هستند و نمونه آن در سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی یافت نمی‌شود و بر اساس یک سیاستگذاری راهبردی با درخواست اساتید بسیجی کشور در حال فعالیت هستند‌.

ارسال نظرات