جشنواره بزرگ فرهنگی هنری "چهل" در قالب‌هایی همچون نقاشی و کاریکاتور، نماهنگ و فتو کلیپ و و فیلم صد ثانیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۵۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مؤسسه نواندیشان کوثر با همکاری سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فرهنگی هنری با عنوان "چهل" برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این جشنواره تولید آثار فاخر فرهنگی هنری در راستای آرمان­های بلند انقلاب اسلامی و نیز شناسایی، معرفی و تقویت هنرمندان ناشناخته و بالاخره حمایت از هنرمندان عزیز انقلابی در نظر گرفته شده است.

قالب‌های هنری این جشنواره فرهنگی هنری شاملنقاشی و کاریکاتور، شعر وترانه، عکس، پوستر و داستان مصور، داستان کوتاه و ادبی، نماهنگ و فتو کلیپ، موشن گرافیک و فیلم صد ثانیه و فیلم موبایلی است. 

جشنواره در دو محور دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی و تهدیدات قرار دارد. محور اول این جشنواره شاملموضوعاتی همچون علم و فناوری در چهل سالگی انقلاب اسلامی، صنعت و پیشرفت در چهل سالگی انقلاب اسلامی، ورزش و جوانان در چهل سالگی انقلاب اسلامی، اقتدار سیاسی در عرصه بین­المللی در چهل سالگی انقلاب اسلامی، آزادی اندیشه وبیان در چهل سالگی انقلاب اسلامی، رفاه و خدمات اجتماعی در چهل سالگی انقلاب اسلامی، بسیج نهاد خدمت گذار انقلابی مردمی در چهل سالگی انقلاب اسلامی، بهداشت و سلامت در چهل سالگی انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت در چهل سالگی انقلاب اسلامی و ... است.

همچنین محور دوم همایش در بخش تهدیدها و آسیب‌ها شاهد عناوینی مثلتجمل و اشرافی­گری،‌ جاماندگان و ریزش­ها در انقلاب و پیری و عدم جوان­گرایی مناسب  در نیروی انسانی اثرگذار است.

آثار جمع آوری شده در دو سطح دانش­آموزی و عمومی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و همچنین در دو بخش مقدماتی و نهایی داوری می­شوند آثاری که پس از ورود از 100 امتیاز حایز 60 امتیاز بشوند به بخش مسابقه راه پیدا می­کنند  و در هر رشته به سه اثر برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و همچنین در هر رشته یک جایزه اثر برتر از نگاه مخاطبان نیز اهدا می­گردد شایان ذکر است جوایز هم در سطح عمومی و هم درسطح دانش­آموزی به به صورت جداگانه تقدیم خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 22 بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. بر این اساس می‌توانند آثار را به دو طریق ارسال کنند. اول از طریق پست به آدرس تهران خیابان پیروزی کنار گذر اتوبان امام علی علیه السلام شمال بالاتر از خیابان صفا جنب مسجد امام جعفر صادق علیه السلام  پلاک 59 طبقه اول دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری چهل.

دومین شیوه از طریق ارسال اثر توسط پیام رسان­های سروش و بله است. پیام رسان سروش به آدرس chehel40‌@ و پیام‌رسان بله به آدرس chehel@ است. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  شماره 33251007 تماس حاصل فرمایید  و یا به آدرس طلاگرام جشنواره @fch40  مراجعه کنید.

ارسال نظرات