خبرهای داغ:
سومین گردهمایی آموزشی و باز آموزی متصدیان ایستگاه های آب و هواشناسی جهت ارتقای کیفی متصدیان ایستگاه های هیدرومتری، تبخیر سنجی و باران سنجی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۰۷۶۲۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهندس پویا، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین بر اهمیت داده های آب و هواشناسی به دست آمده در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های خرد و کلان در استان تأکید کرد و گفت: بروز بودن آمار و اطلاعات این حوزه بدلیل برخورداری متصدیان ایستگاه ها از مهارت های تخصصی و فنی مهم و مورد نیاز است.
پویا باز آموزی در زمینه برداشت داده های جوی در ایستگاه ها، یکسان سازی داده ها در راستای افزایش دقت در ثبت آمار که برای برنامه ریزی های کلان کشوری از آن استفاده می شود را از دیگر اهداف برگزاری این گرده همایی برشمرد.
وی افزود: از دلایل آموزش و باز آموزی متصدیان ایستگاه های آب و هواشناسی می توان به نحوه صحیح کار با ابزار اندازه گیری و رعایت دقت و ظرافت بسیار فراوان در برداشت آمار و داده ها، تبیین اهمیت برداشت صحیح و سریع داده ها و پیشگیری یا حتی جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی اشاره نمود.
در ادامه مهندس سهیلی رئیس گروه مطالعات آب های سطحی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تقدیر از زحمات کارکنان واحد مطالعات شرکت آب منطقه ای قزوین اظهار کرد: برگزاری اینگونه همایش ها سبب افزایش هم افزایی و آموزش می گردد.
وی عنوان کرد: سایت مطالعات شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز به صورت لحظه ای جهت بهره برداری و گزارش های تحلیلی به روز رسانی می شود تا بتوانند ارگان ها و سازمان های مختلف از این اطلاعات در بالاترین سطوح بهره برداری کنند.
همچنین مهندس یاریان مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای قزوین اذعان کرد: این شرکت در حال حاضر دارای 23 ایستگاه هیدرومتری، 13 ایستگاه تبخیر سنجی و 62 ایستگاه باران سنجی است که مجموعاً 80 نفر متصدی در این ایستگاه ها وظیفه اندازه گیری و ثبت آمار و اطلاعات پایه منابع آب سطحی را بر عهده دارند.
یاریان افزود: به همت و تلاش مدیران، کارشناسان و متصدیان گروه مصالعات آب سطحی شرکت آب منطقه ای قزوین در کلیه سال های اخیر رتبه نخست در ارزیابی حوزه ستادی شرکت مدیریت منابع آب ایران را کسب نموده است.
در خاتمه این گردهمایی متصدیان ایستگاه های آب و هواشناسی ضمن ارائه آموزش های تکمیلی توسط مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای قزوین برای متصدیان ایستگاه های هواشناسی در خصوص ثبت داده های آماری از تعدادی از متصدیان ایستگاه های مذکور تقدیر و تشکر بعمل آمد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها