خبرهای داغ:
حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهمیت ساده زیستی مسئولان، گفت: هرکسی در دستگاه حکومت اسلامی مسئولیت دارد حق ندارد بالاتر از مردم زندگی کند.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۱۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان تیران و کرون،مراسم شبی با شهدا به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار شهرستان تیران و کرون فرمانده سپاه و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و تعدادی از نیروهای انتظامی و نظامی شهرستان و پدر شهید حججی در محل مزار شهید مدافع حرم شهید محسن حججی برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی از اساتید حوزه با اشاره به زندگی شهدا گفت:شهادت یک حادثه اتفاقی نیست یک قاعده است یک اتفاق بزرگ است که براساس یک سری از حوادث کوچک اتفاق می افتد.

استاد حوزه گفت:هیچ کس هیچ کجای عالم بر روی زمین نمی افتد مگر بر اساس یک قاعده مهم این اتفاقی نیست که هرکسی در انقلاب اسلامی حرفی بزند و شعاری بگوید و کف خیابان پیدا شود حتما جزء شهدا می شود و اتفاق اتفاقی در عالم وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه باعث عظمت و عزت شهدا و مجاهدان خدا شده جزئیات زندگیشان است گفت:شهادت خاکریز نمی خواهد شهید شاهسنایی پشت خاکریز شهید نشد شهید حدادیان شهید احمدی روشن پشت خاکریز شهید نشدند تمام اتفاقات عالم بستگی به جزئیات عالم دارد و یک آدم خوب را باید از جزئیات زندگیش شناخت جزئیاتی که به چشم نمی آید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خاطره ای از مادر شهید حججی گفت: شهید حججی زیاد روزه می گرفت یک روز به او گفتم چرا روزه ای تو که روزه قضا نداری در جوابم گفت مادر امروز بصورت کاملا اتفاقی چشمم به یک نامحرم افتاد و خودم را تنبیه کردم و روزه گرفتم.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حدیث امام جعفر صادق(ع) گفتند:می خواهی ببینی که یک کسی آدم حسابی هست ببین که راست می گوید یا در چشمت خیره می شود و در چشمت دروغ می گوید.

وی در ادامه با اشاره به حدیث امام سجاد (ع) گفت: در مسیر ما اهل بیت کسی می تواند باشد که توان این را داشته باشد که آتش داغ کف دست بگذارد و هرکسی نمی تواند در این مسیر بیاید و مجاهد هرکسی نمی تواند باشد باید به جزئیات زندگی و رفتارشان نگاه کرد.

استاد حوزه با اشاره به نامه 3 حضرت علی (ع) به یکی از مسئولین قضایی گفت: به امیرالمومنین گفتند مسئول قضایی شما با 80 دینار پول خودش یک خانه اضافه تر خریده است. امیرالمومنین به اوگفت این موضوع صحت دارد او گفت بلی علی (ع) با نگاه خشم آلود به او گفت بزودی کسی به سراغت می آید که نه به نوشته و گواهانت نگاه می کند تا تورا از خانه بیرون کند و به قبر بسپارد و آن وقت تو رفتی خانه خریده ای. حضرت علی گفت هر کسی در دستگاه حکومت اسلامی مسئولیت دارد حق ندارد بالاتر از مردم معمولی زندگی کند اگر می خواهد بالاتر باشد مسئولیت را کنار بگذارد حق ندارد و حرام است که بالاتر از مردم زندگی کند.

در پایان این برنامه پدر شهید محسن حججی به بیان خاطراتی از زندگی شهید حججی پرداختند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار