فرمانده سپاه ناحیه قوچان بیان داشت: امسال تاکنون یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای برپایی مشاغل زود باده به‌بسیجیان داده شده است.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۳۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ عباس فروزان‌مهر در جمع خبرنگار کاروان رسانه انقلاب در قوچان، گفت: در کنار ماموریت‌های متفاوتی که در اصل قانون اساسی برای سپاه و بسیج در نظر گرفته شده، فعالیت در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه قوچان یکی از برنامه‌های سپاه را استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در راستای کاستن از محرومیت دانست و بیان کرد: کمک به‌ساخت منازل محرومین، ساخت مساجد، ساخت خانه عالم، کمک به‌تعمیر و مرمت طرح‌های عمرانی عام المنفعه و تعمیر مدارس روستا‌ها از جمله اقداماتی است که توسط بسیجیان در اردو‌های جهادی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی کمک به‌نوعروسان نیازمند در قالب تهیه جهیزیه، ارائه بسته‌های لوازم التحریر به‌دانش آموزان نیازمند، کمک نقدی و غیر نقدی به‌محرومین و اطعام نیازمند را از دیگر برنامه‌های سپاه و بسیج در مسیر کاهش محرومیت‌ها برشمرد.

احیای ۱۳ قنات از سال گذشته تاکنون

فروزان‌مهر در ادامه سخنان خود با اعلام این خبر که از سال گذشته احیای قنوات مورد توجه سپاه قرار گرفته است؛ عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۳ قنات با اعتباری بالغ بر ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه قوچان پرداخت تسهیلات به‌بسیجیان را از دیگر برنامه‌های سپاه در راستای اشتغالزایی خواند و افزود: امسال تاکنون یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای برپایی مشاغل زود باده به‌بسیجیان داده شده است؛ این رقم سال گذشته دو میلیارد تومان بود.

وی پرورش قارچ، زنبورعسل و شترمرغ را از جمله مشاغل مورد تایید ما در طرح اشتغال زایی خواند.

فروزان‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه سپاه برای آموزش مشاغل جدید و زود بازده گفت و بیان کرد: طبق این طرح با کمک مردم اقدام به‌تهیه صندوق‌های قرض‌الحسنه کرده‌ایم به‌طور مثال آموزش صنایع دستی در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق جلوی مهاجرت روستاییان به‌شهر‌ها گرفته شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها