خبرهای داغ:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین

امدادرسانی به ۱۵۸ نفر در محورهای مواصلاتی/ حضور ۲۱ نجاتگر در قالب ۸ تیم امدادرسان

هاشمی گفت: به 158 نفر از مسافرین امدادرسانی شد که از این تعداد، 150 نفر در گردنه کوهین و 8 نفر دیگر نیز در محور قزوین-الولک که گرفتار برف و کولاک شده بودند امداد رسانی شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۵۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

حكمت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزویندر گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان در 24 ساعت گذشته بیان کرد: با توجه به بارش های روز گذشته در استان، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در 6 عملیات خدمات امدادی ارایه نمودند.
وی با اشاره به حوادث جاده ای گفت: ٢ مورد حادثه جاده ای وجود داشت که طی آن 7 نفر مصدوم شده و برهمین اساس 1 نفر به مرکز درمانی انتقال داده شد و 3 نفر دیگر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: همچنین 2 مورد حادثه شهری وجود داشت که دو نفر نیاز به خدمات امداد داشتند. يک نفر به دلیل شکستگی بینی و همچنین یک بانوی باردار در روستای کوچشمه رحیم آباد به مراکز درمانی تاکستان انتقال یافتند.
هاشمی ضمن اشاره به حوادث گردنه های استان عنوان كرد: در 2 عملیات برف و کولاک که در گردنه کوهین و مسیر قزوین_ الولک ایجاد شده بود، به 158 نفر از مسافرین امدادرسانی شد که از این تعداد، 150 نفر در گردنه کوهین و 8 نفر دیگر نیز در محور قزوین-الولک که گرفتار برف و کولاک شده بودند امداد رسانی شدند.
وی با اشاره به مهمترین حادثه طی شبانه روز گذشته افزود:نجات 8 نفر از مرگ حتمی در مسیر قزوین-الولک مهمترین ماموریت ما در شبانه روز گذشته بود که با اعزام تیم واکنش سریع به منطقه، عملیات رهاسازی انجام شد و حادثه ديدگان به آغوش گرم خانواده باز گردانده شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصريح كرد: با توجه به برف سنگین در محور قزوین-الولک 2 خانواده 8 نفری در مسیر گرفتار شده بودند که با توجه به تماس با سامانه ندای امداد 112 تیم واکنش سریع استان سریعا به منطقه اعزام گردید اما به دلیل برف سنگین و مسدود بودن مسیر قادر به انجام عملیات نگردید. اما بلافاصله طی هماهنگی با مدیریت بحران از اداره کل راه و شهرسازی درخواست یک دستگاه لودر به منظور پاکسازی و بازگشایی مسیر شد که پس از بازگشایی مسیر تیم واکنش سریع اقدام به رهاسازی و انتقال اعضای خانواده به محل امن نمود.
هاشمی گفت: اين عملياتها با حضور 21 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 8 تیم خدمات امدادی انجام شده است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار