خبرهای داغ:
بسیج از نظرات دانشجویان درباره بازی سازش گزارش می‌دهد
سازش تفکری است که از اعتماد به دشمن و فریب دستکش مخملی و دست چدنی دشمن را خوردن ناشی می‌شود و نتیجه آن جز ناامیدی، اتکا نکردن به قدرت داخل و پرداخت هزینه نیست تجربه‌ای که بارها تکرار شده است.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۷۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

 
خبرگزاری بسیج از قم  ـ. ایمن سادات موسوی نژاد: «چالش اگر عقلایی باشد، چالش اگر منطبق با منطق باشد، اگر با اعتمادبه­‌نفس باشد، هزینه‌اش به مراتب کمتر از هزینه سازش است». بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) که در پاسخ افرادی که چالش با قدرت را مستلزم صرف هزینه می‌دانند ایراد فرمودند.

تحمیل نظریه سازش در تاریخ حاصل نقش منافقان و بزدلان بوده و نفوذ پروژه سازش در بین برخی سیاستمداران حاصل تفکریست که دشمنان اسلام با برنامه دقیق در اقناع وابستگان فکری به غرب به آن‌ها دیکته کرده است.

می‌توان بیان کرد طرح مذاکره با آمریکا و غرب از سوی برخی جریانات سیاسی در کشور حاکی از آن است که عده‌ای تمام هستی‌شان را در این مذاکرات می‌بینند و با استفاده از تعابیر عوام فریبانه‌ای مانند تعامل با جهان، پرهیز از دشمن‌تراشی، ایران‌هراسی و با نداشتن توجه به ظرفیت‌های درونی کشور به دنبال اهداف خود هستند و حرکت در مسیر انقلاب و مبارزه با نظام ظالمانه سلطه استکباری را افراطی‌گری می‌دانند.

از دشمن که انتظاری نمی‌رود، ولی از برخی افراد در داخل دور از انتظار است که در بازی سازش به شیطان بزرگ و هم پیمانانش خدمت کنند.

خوش خدمتی به شیطان بزرگ در بازی سازش/ نه به «سازش» و آری به «ما می‌توانیم»

 

جریانات سازشگر اعتقادی به «ما می‌توانیم» ندارند

دانشجویان از جمله افراد تأثیرگذار هستند که نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌های آینده کشور دارند. تفکرات آن‌ها با قبول مسؤولیت‌ها و پست‌های مختلف در بزنگاه‌ها آشکار می‌شود.

نسرین شفیعی، دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی آلی دانشگاه قم معتقد است: جریانات سازشگر به «ما می‌توانیم» اعتقاد عمیق ندارند و تصورشان این است که برای پیشرفت لازم است زیر چتر قدرت‌های بزرگ قرار بگیرند در صورتی که تفکر اسلامی انقلاب ما بسیار متفاوت از مسیری است که غرب و قدرت‌های استعماری می‌پیمایند.

وی این تفکر را تا جایی دارای تداوم می‌داند که ما را در مقابل غرب قرار می‌دهد بنابراین نتیجه می‌گیرد، سازش مستلزم کوتاه آمدن از تمام ارزش‌های اسلامی ما خواهد بود.



صرف وقت‌های طلایی برای مذاکره با آمریکا

محسن کشاورزی، دانشجوی کارشناسی ارشد الهیات با بیان اینکه تئوری سازش مربوط به امسال و سال گذشته و این دولت و آن دولت نیست بلکه تفکری است که ریشه در صدر اسلام دارد و اهل بیت (ع) و هم آیات مبارک قرآن صریح در مقابل آن موضع‌گیری کرده‌اند می‌گوید: خداوند در قرآن کریم درباره آن فرمود: «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُون» به تعبیری کافران بسیار مایلند که تو با آن‌ها مداهنه و مدارا کنی (و متعرض بتهاشان نشوی) تا آن‌ها هم (به نفاق) با تو مداهنه و مدارا کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: پیامد سازش در این آیه به طور صریح بیان شده است و این است که باید از موضع حقه خود که اسلام عزیز هست کناره‌گیری کنی.
این فعال سیاسی معتقد است: مبانی توسل به این تفکر فاسد بدون تردید غرب‌زدگی و تکیه نکردن بر مبانی اسلامی است که یا براساس آگاهی خیانت است یا بر اساس جهل!

وی ادامه می‌دهد: آگاهان بدون تردید می‌دانند خیانت به اسلام می‌کنند و منفعت شخصی و دنیاگرایی آن‌ها موجب این مسئله شده است و با تحریف سازش بر صلح قصد فریب عوام کشور دارند، اما جاهلان از سر بزدلیشان هست و شاید فکر می‌کنند دشمن قسم خورده اسلام می‌تواند در مذاکره قابل اعتماد باشد.
کشاورزی با اشاره به اتلاف وقت کشور و صرف بهترین فرصت‌ها در مذاکرات با آمریکا می‌گوید: این امر وقت‌های طلایی را از دولتمردان می‌گیرد به طوری که می‌توانستند به جای تمرکز برمسئله‌ای باطل به اقتصاد داخلی و اشتغال جوانان و راهکار‌های آن تمرکز کنند.
وی ثمره این ۶ سال را بی‌اعتمادی جوانان بر کفایت مدیران کشور در حل مشکلات و معضلات عنوان می‌کند.


بی‌مفهومی واژه سازش در تفکر انقلابی

رضیه خالق‌پور که از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته اقتصاد دانشگاه قم است با بیان اینکه دو نگاه انقلابی و دیگری نگاه عافیت‌طلبانه در تعاملات بین‌المللی امروز وجود دارد خاطرنشان می‌کند: در نگاه انقلابی اسلام، عدالت، توجه به مستضعفان و در یک کلام حمایت از حق و برائت از طاغوت و طاغوتیان مهم است.

وی معتقد است: آنچه در نگاه منفعت‌طلبانه و عافیت‌طلبانه مشاهده می‌شود منافع شخصی، حزبی و دوری کردن از هرگونه برخورد محکم و تند با تفکرات طاغوتی و استکبار است. در تفکر انقلابی نه تنها سازش با استکبار مذموم شمرده می‌شود بلکه به دلیل آنکه فکر و عمل بر مدار حق می‌چرخد و شعار «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) مبنای فکری او را تشکیل می‌دهد، واژه سازش هرگز در قاموس تفکر انقلابی مفهومی پیدا نمی‌کند.

این دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه قم با بیان اینکه در تفکر منفعت‌طلبانه و عافیت‌طلبانه، هدف وسیله را توجیه می‌کند خاطرنشان می‌کند: در این تفکر نه تنها سازش با سازش هماهنگ است بلکه اگر منفعت شخصی و یا حزبی، وابسته به قربانی دادن از عموم مردم هم باشد، حاضر است منافع وطن و ملت را فدای عافیت‌طلبی‌های شخصی و حزبی خود کند بنابراین پیامد این تفکر بی‌عدالتی و نابودی حقوق ملت است.



تزریق روحیه ناامیدی از سوی جریان سازش

سید سجاد حشمتی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بزرگترین دستاورد اسلام را ترویج روحیه خودباوری عنوان می‌کند به طوری که فرد بر این اساس با اختیارات، قدرت تفکر و انتخاب می‌تواند مستقل تصمیم بگیرد و این درک و باور در قرآن بیان شده است.

به گفته وی برخی زمانی که با یک سری اتفاقات، مشکلات، سختی‌ها و تحریم‌ها مواجه شدند از ادامه راه خسته شدند و به نوعی با خود گفتند اسلام حرف برای گفتن ندارد و این امکان وجود ندارد بدون تکیه به قدرت شرق یا غرب کشور را اداره کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بزرگترین تفاوت مؤمن با کافر را باور قدرت الهی عنوان می‌کند و می‌گوید: زمانی که غیر مؤمن امکانات را کم ببیند نمی‌تواند به قدرت الهی تکیه چندانی داشته باشد و این تصور را دارد که با امکانات کم نمی‌تواند دوام بیاورد.

وی معتقد است: بزرگترین چالش برای جامعه دانشجویی نداشتن خودباوری است که در بین دانشجویان تزریق شده و چشمشان به این است که غرب چه می‌گوید تا همان مدل را اجرا کنند. رخوت عمیقی در دانشگاه‌ها به وجود آمده و پیشرفتی به جز پیشرفت در غرب را باور ندارند.

حشمتی با بیان اینکه جریان سازش روحیه ناامیدی را تزریق می‌کند و می‌افزاید: به عنوان نمونه یکی از معاونان رئیس جمهور گفته بود ما توانایی تولید آبگوشت بزباش داریم و نمی‌توانیم با صنایع جهان رقابت کنیم.

وی از عدم علاقه جریان سازش برای مشاهده پیشرفت‌ها سخن به میان می‌آورد که در صورت تحقق پیدا نکردن این خواسته تلاش و امید آن‌ها برای اینکه کشور به دامن غرب برده شود به ناامیدی گرایش پیدا می‌کند.

این دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم معتقد است: انقلاب به عنوان سخن جدیدی که در جهان مطرح شد هیمنه استکبار را به لرزه در آورد و اکنون تلاش می‌کنند ما را به مسائل حاشیه‌ای درگیر کنند تا اجازه ندهند سخن جدید صادر شود و حتی مسائلی مانند مذاکره را مطرح می‌کنند.
خوش خدمتی به شیطان بزرگ در بازی سازش/ نه به «سازش» و آری به «ما می‌توانیم»


 
تصمیم مذاکره دولت عزت کشور را لگدمال کرد

امیر پور ایمان، دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم با بیان اینکه لفظ سازش با آمریکا به معنای واقعی کلمه به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست می‌گوید: در برابر سازش با آمریکا در واقع با یک سری چالش‌ها برخورد می‌کنیم و استراتژی دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه از ریشه نادرست بود.

وی از آمریکا به عنوان حیوان درنده تعبیر کرد که اگر در برابر آن کوتاه بیاییم بدون تردید به ما حمله می‌کند. باید در نظر داشت فاصله از اعتقادات دین و اصول غیر ممکن است، زیرا هزینه‌های زیادی بابت این اعتقاد پرداخت شده است.

به گفته این دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم دولت یازدهم و دوازدهم با تصمیم به مذاکره عزت کشور را لگدمال کردند و سبب شدند استقلال کشور کمرنگ شود.

در این ۴۰ سال و پیش از انقلاب شاهد بی‌اعتمادی به آمریکا و عدم قابل اعتماد بودن کشور‌های اروپایی و آمریکایی بودیم و با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: من به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم، ولی متأسفانه یک سری اشخاص در این دولت به هر نحوی می‌خواهند ما را در کنار آمریکا قرار دهند، ولی چنین امری امکان‌پذیر نیست.

پور ایمان می‌گوید: نگران هستیم تا خاموش کردن موتور صنعت هسته‌ای ما پیش بروند و اکنون در حد یک سری آزمایشات و تحقیقات به ما اجازه نمی‌دهند، ولی رژیم جعلی صهیونیستی بزرگترین نیروگاه هسته‌ای آب شیرین کن دنیا را دارد در حالی که کشور و حتی یک دولت ثابت در سازمان ملل ندارد.

وی مهمترین تأثیر سازش را در بحث اقتصاد عنوان می‌کند و می‌افزاید: وضعیت اقتصادی از جمله مهمترین مشکلات است و دشمن تمام قوای خود را بسیج کرده تا در زمینه اقتصاد کشور کار کند و تنها راه مبارزه بنا بر تأکیدات رهبری اقتصاد مقاومتی است.

به گفته این دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم هدف دولت برای مذاکره و برجام برطرف شدن مشکلات مردم بود، ولی افزوده شدن مشکلات مردم نتیجه تکرار اشتباه‌های گذشته است که بر این اساس ثابت شده آمریکا به هیچ نحوی قابل اعتماد نیست.
خوش خدمتی به شیطان بزرگ در بازی سازش/ نه به «سازش» و آری به «ما می‌توانیم»


تفکر سازش برای مردم هزینه داشت

سروش بستان پیرا، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم با اشاره به معانی نفوذ می‌گوید: برخی سیاستمداران را شاهد بودیم که دلسوزان انقلاب را به سخره گرفتند و بیان کردند زبان دنیا را نمی‌دانند و اکنون پس از ۶ سال خودشان متوجه شدندکه زبان دنیا را بلد نبودند و لقمه بزرگ‌تر از دهانشان برداشتند و این لقمه بزرگتر از دهان همان سازش بود و رو به روی غربی‌ها لبخند می‌زدند و به دلسوزان انقلاب دندان نیش نشان می‌دادند.

وی با بیان اینکه تفکر سازش را برای مردم هزینه داشت معتقد است: تفکر نفوذی مبنای اسلامی ندارد و چه بسا خود نمی‌دانند ضربه‌ای که از این نفوذی‌ها می‌خوریم بسیار سنگین‌تر از ضربه‌ای است که از نفوذی‌هایی می‌خوریم که مزدور و اجیر غربی‌ها در نهاد‌های ما بودند.

این دانشجوی فیزیک دانشگاه قم اوج جریان نفوذ را در بحث برجام عنوان می‌کند و می‌افزاید: اوج بحث سازش در این بخش تجربه شد و اکنون با فشار بر نمایندگان مجلس درصدد هستند برجام دو را رقم بزنند.



برخی ذلیلانه از مذاکره سخن می‌گویند

علیرضا روانان، دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه مفید قم به عنوان یک دانشجو و یک جوان انقلابی در مسئله بازی سازش و پیامد‌های آن در جامعه و به ویژه قشر جوان معتقد است: ابتدا باید دشمن را شناخت، زیرا دشمن‌شناسی نخستین گام برای ایجاد وحدت در هر جامعه‌ای است ملت باید با توجه به تاریخی که بر این آب و خاک گذشته است پی به دشمنان خود ببرند و با آگاهی در مسائل کشور ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه افول آمریکا و نظام استکبار تصریح می‌کند: با این حال طرح مذاکره با آمریکا از سوی برخی جریانات سیاسی داخلی مطرح می‌شود در حالی که آمریکا به دنبال ارتباط با ما نیست بلکه به دنبال مذاکره است.

به گفته دانشجوی حقوق دانشگاه مفید قم مذاکره به این معنا است که آن پیوند و ارتباط جمهوری اسلامی با انقلاب شکوهمند را قطع کند و ببرد و دوباره آن را ایجاد کند در این صورت می‌گویند جمهوری اسلامی از مواضع و سخنان خود برگشت.
وی با اشاره به رفتار متکبرانه و ظالمانه دشمن می‌گوید: عده‌ای در داخل به جای اینکه با همدلی به دنبال معیشت مردم باشند ذلیلانه دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند؛ اینجاست که می‌توان کلام رهبر امت را به یاد آورد که می‌فرمایند این‌ها یا الفبای سیاست را بلد نیستند و یا الفبای غیرت را بلد نیستند.

باید در نظر داشت ذلت پذیری و سازش هزینه دارد اگر ما دم از سازش با شیطان بزرگ بزنیم و به دنبال خواهش و تمنا از وی باشیم همانند برخی از کشور‌های منطقه که این بار ذلت را بر دوش می‌کشند می‌شویم.

روانان معتقد است: سازش با آمریکا مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه آن‌ها را افزایش می‌دهد بنابراین مشکلات کشور باید به دست جوانان کشور حل شود، زیرا همین جوانان آینده‌سازان این کشور هستند.
در آخر مسؤولان باید در همه مسائل، سخنان رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب قرار دهند و روحیه انقلابی‌گری را در خود حفظ کنند و با بهره‌گیری از جوانان مسائل و مشکلات کشور را حل و فصل کنند.


از کربلا درس توافق نگرفتیم/زیرا توافق همه جا سود ندارد

امید به فردای پر از عدل ببندید/این خاک مگر مهدی موعود (عج) ندارد
 خوش خدمتی به شیطان بزرگ در بازی سازش/ نه به «سازش» و آری به «ما می‌توانیم»
 
آنچه اثبات شده تاریخ تکرار شدنی است و باید از سرگذشت پیشینیان درس عبرت گرفت، زیرا سنت‌های خدا ثابت است و سازش با دشمنان جز ذلت نتیجه دیگری ندارد.

بزرگترین درس مذاکرات برای همه ملت و جوانان نداشتن اعتماد به دشمن بود. بنا بود برجام برای ما آفتاب تابان شود و رفع تحریم‌ها و اشتغال را به همراه بیاورد.

آب خوردن ما را به برجام گره زدند، ولی سازش و دستمال اعتمادی که به غرب گره زده بودند هیچ نتیجه‌ای در برنداشت به جز اینکه ارزش پول ملی ما تنزل پیدا کرد و بیکاری بیشتر شد.

می‌توان بیان کرد سازش برای جمهوری اسلامی جز تزریق ناامیدی به مردم و نداشتن رضایت از وضعیت اقتصادی دستاوردی ندارد و تنها در سازش با غرب باید هزینه پرداخت همانطوری که تاریخ گواه این موضوع است.
ارسال نظرات