مدیر کل گمرکات یزد تصریح کرد:

گمرک استان یزد، مجاز به صادرات و واردات طلا و فلزات گران‌بهاست

مدیرکل گمرکات یزد با بیان اینکه سال گذشته عملکرد گمرک در همه زمینه‌ها با رشد مثبت همراه بوده است گفت: صادرات استان در سال گذشته از نظر وزن ۱۵ و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۲۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

گمرک استان یزد، مجاز به صادرات و واردات طلا و فلزات گران‌بهاستبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «محمدحسین سلمانی» مدیر کل گمرکات یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، اظهار داشت: گمرک استان یزد در سال ۶۵ به‌صورت یک دفترخانه امانات پستی بود که با صنعتی شدن سریع استان به وجود اداره گمرک در استان احساس نیاز شد.
وی با بیان اینکه گمرک استان یزد در حال حاضر ۶۹ پست سازمانی با ۲۲ پست بلا تصدی دارد، ادامه داد: در تغییراتی که اخیراً ایجاد شده است، علیرغم اینکه اکثر گمرکات کشور کاهش پست داشته‌اند، استان یزد با افزایش ۱۹ پست، به ۸۸ پست افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل گمرکات استان یزد، تاکید کرد: در حال حاضر سه رویه صادرات، واردات و مسافری در گمرک استان یزد وجود دارد و همچنین این گمرک دارای سه مسیر سبز، زرد و قرمز است.
وی افزود: در مسیر سبز صادرات و واردات اسناد و کالا‌ها کنترل فیزیکی نمی‌شود، در مسیر زرد صرفاً اسناد و در مسیر قرمز اسناد و کالا کنترل می‌شود که این مسیر‌ها را سامانه بر اساس پیش‌فرض‌هایی که در اختیارش گذاشته شده، انتخاب می‌کند و افراد در انتخاب آن هیچ‌گونه دخالتی ندارند.
سلمانی با تأکید بر اینکه گمرک استان یزد یکی از پنج گمرک در کل کشور است که مجاز به صادرات و واردات طلا و فلزات گران‌بهاست، بیان کرد: در ده‌ماهه نخست سال جاری صادرات گمرک استان، بالغ‌بر یک‌میلیون و ۵۹۲ هزار تن به ارزش ۳۸۶ میلیون دلار بوده است که کشور‌های خرید کالا‌های گمرک استان اکثراً از کشور‌های همسایه هستند.
این مقام مسئول، با بیان اینکه در ده‌ماهه نخست سال جاری میزان واردات گمرک استان، ۴۳ هزار و ۳۲۶ هزار تن به ارزش ۱۴۵ میلیون و ۶۱۷ هزار دلار بوده است که کشور‌های عمده صادرکننده به کشورمان، چین و کشور‌های همسایه ازجمله ترکیه هستند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات