نمایشگاه ۴۰ اثر هنرمندان معاصر ایران در نگارخانه باران یاسوج افتتاح شد
کد خبر: ۹۱۰۷۸۵۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه ۴۰ اثر هنرمندان برتر معاصر ایران در نگارخانه باران شهر یاسوج افتتاح شد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد در آئین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه دستاورد‌های ملت صرفا دستاورد‌های عمرانی نیست و افتخارات کشور در حوزه فرهنگ و هنر کمتر از دستاورد‌های عمرانی کشور نیست گفت::  اگر  حواشی قبل از انقلاب سینما را کنار بگذاریم به تحولات سینمایی در بعد از انقلاب افتخار خواهیم کرد.

وی گفت: صنعت سینما به سمت اقتصاد پیشرفته و در این حوزه در دنیا حرف برای گفتن داریم.

استاندار تاکید کرد به موازات اقتصاد و عمران، فرهنگ و هنر باید پیش برود و باید با شعار استقلال و آزادی در این حوزه گام برداریم.
 
احمدی ابراز داشت: اعتقاد دارم در کنار سازه‌های عمرانی، هنر می‌تواند از بروز و ظهور چالش‌های فرهنگی جلوگیری کند.

وی تاثیر هنر و فرهنگ را مهم ارزیابی کرد و گفت::باید  با شرایط فعلی جامعه با زبان فرهنگ به افق‌های دور دست و توسعه توجه داشت.

 دهبانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این برنامه با تبریکه دهه پرفروغ فجر گفت::  اکران همزمان فیلم فجر و نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر کشور ۲ برنامه این دستگاه در دهه پرفروغ فجر برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: نمایشگاه آثار ۴۰ هنرمند معاصر  تا پایان دهه پرفروغ فجر و به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

دهبانی همچنین ابراز داشت استقبال از سینما در زمان‌های مختلف در شهر یاسوج بسیار ضعیف است که انتظار است فرهنگ دوستان هم استانی در این حوزه پای کار باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان در خصوص عدم اکران فیلم سینمایی قصر شیرین گفت:: متاسفانه با تمام رایزنی‌های انجام گرفته بهانه وزارت، عدم استقبال کارگران بوده است.
ارسال نظرات