خبرهای داغ:
با حکم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، دادستان عمومی و انقلاب این کلانشهر به عنوان معاون قضایی این ستاد منصوب شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۶۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان،  در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان،  علی اصفهانی،که سابقه طولانی در امر قضاوت دارد، احترام به قانون و رعایت آن توسط همه به ویژه مدیران و مسئولان را امری ضروری خواند و سرپیچی از قانون توسط هر مقام و منصبی را مستوجب برخورد با فرد خاطی بیان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در جلسه معرفی خود خاطر نشان کرد: ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قانون خوبی داریم و این قانون از بسیاری از ارزش های فرهنگی صیانت و پاسداری می کند، لذا باید از تمام ظرفیت خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم آرامش اجتماعی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

قاضی علی اصفهانی ادامه داد: بر اساس مصوبه 2 ماده 19 قانون امر به معروف و نهی از منکر، مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای متولیان امر لازم الاجرا می باشد و امتناع از اجرای آن زمینه برخورد اداری و قضایی با متخلف را فراهم می سازد، البته این به معنای تهدید نیست، بلکه به معنای احترام گذاشتن به قانون است.

وی مجوز برای فعالیت های اجتماعی و اقتصادی را اولویت قانونی هر کاری  خواند و گفت: امروزه یکی از مسائلی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر آن را دنبال می کند و در جلسه اخیر این ستاد نیز دو مصوبه داشت ، ساماندهی به باغ تالارها است، البته برخی ساماندهی را به منزله محدود کردن تلقی می کنند که به هیچ عنوان چنین چیزی مد نظر ما نیست، بلکه ما به دنبال مجوز دار کردن این باغ تالارها به منظور انجام فعالیت های قانونی هستیم، چرا که اخباری به گوش ما می رسد که بعضا برخی افراد با اجاره باغ تالارها به افراد سودجو و مسئله دار، زمینه برگزاری پارتی های شبانه و میهمانی های خلاف عرف و شرع و ارزش های فرهنگی جامعه اسلامی – ایرانی را فراهم می سازند که بدون اطلاع خانواده ها برگزار و محلی می شود برای ارایه مشروبات الکلی، مواد مخدر و مسائل منافی عفت به جوانان که اتفاقا اولین مخالف آن همان خانواده ها هستند.

اصفهانی با اشاره به این که فلسفه وجودی امربه معروف و نهی از منکر، ارایه آرامش به جامه به ویژه به خانواده ها است، افزود: متاسفانه این فریضه واجب دینی به صورت اشتباه به مردم معرفی شده و باید بر این نکته تاکید کرد که منظور از امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه دینی مبتنی بر مذهب تشیع، حفظ ارزش های فرهنگی و ایجاد آرامش بین یکایک مردم است و در این میان ممکن است با تعدادی هنجار شکن نیز بر اساس قانون برخورد شود، ولی دستاورد مهم آن سلامت اجتماعی است.

بنا بر این گزارش، به رغم تصویب قانون جامع در زمینه امر به معروف و نهی از منکر متاسفانه انتقاد هایی به عدم ابلاغ این قانون و بی توجهی به مفاد قانون توسط برخی ارگان های دولتی صورت می گیرد.

در این جلسه آیت الله طباطبائی نژاد رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با حکمی علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب این کلانشهر را به عنوان معاون قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان منصوب کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها