رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت نمی‌تواند راسا قیمت بنزین را افزایش دهد، گفت: افزایش قیمت بنزین با شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی کنونی متناسب نیست.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۰۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به اینکه با توجه به رد طرح سهمیه بندی سوخت در کمیسیون انرژی، مجلس طرح جایگزینی در این زمینه دارد، گفت: علیرغم طرح بحث‌هایی پیرامون سهمیه بندی بنزین از سوی برخی نمایندگان این طرح در جلسه امروز کمیسیون انرژی با رای قاطع نمایندگان رد شد.

 
پمپ بنزین

افزایش قیمت بنزین با شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی کنونی متناسب نیست

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سهمیه بندی سوخت با اصل 75 و 40 و برنامه ششم توسعه مغایر است، افزود: براساس برنامه توسعه هر افزایش قیمتی منوط به رعایت شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است. به زعم اعضای کمیسیون انرژی در حال حاضر شرایط به گونه ای است که نمی‌توان قیمت بنزین را افزایش داد.

گران کردن سوخت ساده ترین راه برای ساماندهی وضعیت بنزین

وی بیان کرد: کمیسیون انرژی جلسات متعددی با مرکز پژوهش‌ها، دانشگاه‌ها، انجمن نفت و... به منظور بررسی راهکارهای کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت برگزار کرده است. برای ساماندهی وضعیت سوخت دست کردن در جیب مردم و گران کردن بنزین ساده ترین راه است می توان از مسیرهای دیگر این شرایط را سامان داد.

مردم نگران نباشند سهمیه بندی یا افزایش قیمتی در حوزه بنزین اتفاق نمی افتد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمیسیون انرژی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش ها به دنبال طرحی برای ساماندهی شرایط سوخت است، خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند سهمیه بندی یا افزایش قیمتی در حوزه بنزین اتفاق نمی افتد.

مجلس هیچ گونه ای برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در بودجه سال آینده ندارد

وی تاکید کرد: مجلس هیچ گونه ای برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در بودجه سال آینده پیش بینی نکرده است؛ در واقع در کمیسیون تلفیق مجلس 10 پیشنهاد در این حوزه بررسی شد که هیچ یک از آنها رای نیاورد چراکه اکثریت نمایندگان اعتقادی به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین ندارند؛ دولت نمی تواند راسا قیمت بنزین را افزایش دهد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه در صورتی که دولت خودسرانه قیمت بنزین را افزایش دهد مجلس می‌تواند برخوردی انجام دهد، ادامه داد: بله؛ قطعا مجلس می تواند از این اقدام جلوگیری کند. کمااینکه دولت نیز نگاهی به افزایش قیمت بنزین ندارد براساس برخی اطلاعات، دولت معتقد است در حال حاضر شرایط برای افزایش قیمت سوخت مهیا نیست.

ارسال نظرات