عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کمتر از ۳ درصد بازار عراق در اختیار ایران و مابقی در اختیار کشور ترکیه است و متاسفانه ترکیه ۱۷ رایزن اقتصادی در عراق و ایران تنها ۲ رایزن اقتصادی در این کشور دارد.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۰۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر فعال سازی رایزن های اقتصادی در کشورهای مختلف، گفت: اقلیم کردستان و عراق می تواند بازار خوبی  برای صادرات کالاهای ایرانی باشد که رایزن های اقتصادی باید از این ظرفیت استفاده کرده و بازار این کشور را در اختیار بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران باید بازار کشور عراق را در اختیار بگیرد، افزود: انتقاد نمایندگان از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این است که چرا کشور ترکیه باید 17 رایزن اقتصادی در عراق داشته باشد، اما ایران تنها 2 رایزن اقتصادی در این کشور داشته باشد.

 
بازارچه مرزی

 

دولت باید برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق عملکرد بهتری داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق عملکرد بهتری داشت، ادامه داد: کمتر از ۳ درصد بازار عراق در اختیار ایران بوده و مابقی در اختیار کشور ترکیه است، در حالی که این موضوع می‌توانست بر عکس باشد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر رایزن های اقتصادی بیشتری در کشور عراق و سایر کشورها وجود داشته باشد، حجم تجارت و صادرات ایران به عراق و یا سایر کشورها افزایش می‌یابد.

مردم منطقه غرب کشور به دنبال ساماندهی بازارهای مرزی هستند

وی با بیان اینکه مردم منطقه غرب کشور به دنبال ساماندهی بازارهای مرزی هستند، افزود: اگر بازارچه‌های اورامانات تبدیل به مرز رسمی شوند، در بخش تجارت تحول ایجاد می‌شود، چراکه مرز شیخ صله یک بازارچه است در کشور در حوزه صادرات رتبه نخست را کسب کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر مرز شیخ صله علیرغم کمبود زیرساخت ها بر اساس آمارهای گمرک رتبه بالایی دارد، تصریح کرد: تعهد لازم به هر نهادی در این بخش داده می‌شود که اگر این مرز رسمی شود صادرات از این مرزها توسعه بیشتری می یابد.

ارسال نظرات