مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : هم‌اکنون ایجاد پنج کشتارگاه ‌صنعتی در این استان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۹۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون ایجاد پنج کشتارگاه ‌صنعتی در استان شامل دو کشتارگاه در شاهرود و دو کشتارگاه در سمنان و یک کشتارگاه در دامغان در دستور کار قرار دارد گفت : زمین مناسب برای این کشتارگاه‌ها در نظر گرفته‌شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای این امر هستیم تا کم‌کم شاهد تعطیلی کامل کشتارگاه‌های نیمه‌صنعتی نیز در استان باشیم که هم‌اکنون تعدادشان به پنج باب می‌رسد.
وی حجم تولیدات دامی استان سمنان را بالغ بر ۲۸۲ هزار و ۷۰۰ تن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷۰ هزار تن شیر، ۳۶ هزار تن گوشت قرمز، ۵۵ هزار تن گوشت مرغ، ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ، یک هزار تن انواع آبزیان، ۳۲۸ تن عسل و ...در استان سمنان تولید می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر استان سمنان سه برابر نرم کشوری مرغ و گوشت تولید می‌کند ادامه داد: تنها ۳۰ درصد گوشت و مرغ تولیدی این استان در داخل استان به مصرف می‌رسد و ۷۰ درصد آن در دیگر استان‌ها و از جمله به استان‌های همجوار و خصوصا بازار تهران عرضه می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه ۱۰ طرح عمرانی و بهداشتی این استان در حوزه دام به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر افتتاح شد افزود: ۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بهره برداری از این طرح های عمرانی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان صرف شده است.
وی ادامه داد: ۱۱۳ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم و ۴۰ فرصت شغلی مستقیم با بهره برداری از ۱۰طرح بهداشتی و عمرانی اداره کل دامپزشکی در استان سمنان ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها