فرمانده بسیج اصناف استان البرز گفت : در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ، نقش اصناف و بازاریان در تداوم انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است.
کد خبر: ۹۱۰۸۰۳۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

به گزارش سرویس بسیج اصناف خبرگزاری بسیج از کرج ، محمودی فرمانده بسیج اصناف استان البرز در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت بسیجیان اصناف استان البرز برگزار شد ، اظهار داشت :حضور اصناف و بازاریان در لبیک به فرامین امام راحل در  پیروزی انقلاب، نقش بسزایی داشته و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس بازاریان در پشتیبانی جبهه‌های نبرد درخشش ویژه‌ای داشتند.

نقش اصناف و بازاریان در تداوم انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است

وی در ادامه افزود : سهم اصناف و بازاریان در انقلاب بسیار زیاد بود، با اشاره حضرت امام بازار را تعطیل می کردند و به امام یاری می رساندند.

فرمانده بسیج اصناف استان البرز امروز شما کسبه و بازاریان هم می توانید انقلاب را یاری کنید، اقتصاد دست شماست. جنگ تحمیلی اقتصادی را باید کمک کنید.

وی مصداق این سخن را اسناد تاریخی انقلاب دانست و بیان کرد: از لحاظ اقتصادی بازار نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از مبارزات انقلابی و انقلابیون داشت. ساخت مساجد در کنار بازارها، پرداخت وجوهات شرعی، تأسیس صندوق‌های قرض الحسنه و کمک به جبهه‌های نبرد و حتی بازشدن بازار پس از قیام 15 خردادسال 1342 از جمله اقدامات موثری بود که بازاریان در زمان قبل از انقلاب و پس از آن انجام دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سرکشی از خانواده شهدا بازاریان ، سرکشی از محرومین و کمک‌ به آن ها ، تقویت صندوق مهر ولایت ، تشویق واحدهای صنفی منصف ، برگزاری یادواره شهدا ، ایجاد نماز خانه در پاساژها و راه اندازی اتاق فکر در بسیج اهم برنامه های بسیج اصناف استان البرز در دهه مبارک فجر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها