به مناسبت گرامیداشت دهه فجر مراسم عصرشعر انقلاب با حضور فرماندار و فرمانده ناحیه سپاه و مسئولان ادارجات با همت کانون بسیج هنرمندان و انجمن شعرفضولی خوانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۰۸۱۰۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم گویی و تبریک دهه فجرگفت : شعر به عنوان نماینده اول و راهبر هنر ما است وپس از انقلاب شاعران نخستین افرادی بودند که به پیام انقلاب لبیک گفتند .
دکتر علایی فرماندار شهرستان پارس آباد سخنران این مراسم اظهار کرد: با امید به بخدا شاهد برگزاری چنین مراسماتی در مناطق مختلف شهر باشیم تابتوانیم تداوم بخش جریان شعر انقلاب شویم.
وی عنوان تصریح کرد: شاعران انقلابی سرمایه‌های کشور هستند ودر جریان شعر انقلاب نبایدبرخی این جریان را بایکوت کنند ولی امروز به جایگاهی رسیدیم و اجازه ندهیم مخالفان آن را نقد کنند و این مساله را باید به فال نیک بگیریم و موجی که انقلاب اسلامی برای ادبیات بوجود آورده را جدی بگیریم.
فر ماندار پارس آباد با بیان این که برگزاری شعرانقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را باید باکیفت مطلوب برگزار کنیم، افزود: شعر انقلاب و شعر حماسی اثرات خود را دوران هشت سال جنگ دفاع مقدس نشان داد و اساسا این تاثیرگذاری از ویژگی های ذاتی شعر است.
دکتر علایی در ادامه با اشاره به اهمیت ارج نهادن به شاعران پیشکسوت بیان کرد: شاعران بزرگ و پیشکسوت راهگشای راه جوانان هستند و برای آن ها ایجاد انگیزه می کنند. بعد از انقلاب به دلیل ماهیت جوهری انقلاب، تحولاتی در حوزه هنر اتفاق افتاد و شعر و ادبیات نیز شاهد تحولی اساسی بود. چراکه در فراز و نشیب انقلاب، ظرفیت های زیادی برای خلق هنر وجود دارد.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری شعر افزود: شعر مقاومت به حفظ و استمرار ارزش های شعر انقلاب کمک می کند.زیرا شعر انقلاب بیانگر ارزش های درونی انسان است. امیدواریم شعرانقلاب در جریان و ادامه دار باشد.
علایی افزود :شاعران نمایندگان فرهنگی جامعه هستند و ارتقا آگاهي مردم درشرایط كنوني که دشمنان ايران اسلامي با افکار شوم و پلید خود سعي در منحرف کردن جوانان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند بايد با نهادينه كردن فرهنگ انقلاب در جوانان، در برابر تهاجمات دشمنان ایستادگی کرد و اين فرهنگ را نسل به نسل انتقال داد.
وی با بیان اینکه بسیاری برای انقلاب فدا شدند و سختی کشیدند، عنوان کرد: باید برای شعر انقلاب هم فدا شد و سختی کشید.
وی خواستار توجه ویژه شاعران به مسئله وحدت در تولید اثر شد و گفت: دوره ما، دوره عبور از پیچ تاریخی مهمی است و برای عبور از آن نیاز به بصیرت داریم. باید نگاهمان به رهبری انقلاب باشد.
علایی با بیان اینکه شعر هویت ایرانی و جوهره ایران است، افزود: ما را در همه جای جهان با شعر می‌شناسند و شاعران پرچم دار ایران هستند.
شاعران در همایش چهل سالگی انقلاب در زمینه های ،شعر انقلاب، بیداری اسلامی، فتنه ۸۸ و ... شعر سروده‌اند و تعدادی از شاعران نیز به مناسبت ایام فاطمیه اشعاری را قرائت کردند.

ارسال نظرات