خبرهای داغ:
یک کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه همیشه صحبت از بی نشانی قبر فاطمه زهرا (س)می شود اما بیش از این گمنامی، قدر زهرا ناشناخته مانده است، گفت: ما به گونه‌ای از شخصیت حضرت زهرا(س) صحبت می‌کنیم که گویا مافوق انسان است و امکان دسترسی به ایشان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۸۱۹۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،همایش فاطمه شناسی با محوریت " سبک زندگی فاطمی" با تلاش مدیریت فرهنگی، "صندوق خیریه ی خانوادگی اباصالح" در حسینه میان دولاب تهران با حضور یکصد نفز از بانوان عضو این صندوق برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصمت میرجلالیان کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی در این جمع با اسناد به این جمله « کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» گفت: "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" همواره وجود دارد و این زمان عاشورای ما و این مکان کربلای ماست و باید در آن مجاهدت کنیم.
وی با اشاره به ایام فاطمیه و لزوم عزاداری برای حضرت زهرا سلام الله علیها، ادامه داد: متاسفانه ما به جای این که فاطمه شناسی کنیم به فاطمه ستایی بسنده کرده ایم! فاطمه ستایی خوب است اما کافی نیست و باید سیره و روش زندگی حضرت را بشناسیم و بیاموزیم و آن را الگوی عینی و عملی زندگی خود قرار دهیم.
این فعال فرهنگی افزود: ما به گونه‌ای از شخصیت حضرت زهرا(س) صحبت می‌کنیم که گویا مافوق انسان است و امکان دسترسی به آن وجود ندارد؛ در حالی که اینگونه نیست بلکه انسان مافوقی هستند که باید الگوی زنان و مردان عالم قرار گیرند.
این کارشناس تربیت اسلامی، افزود: اشتباه دیگر این است که همیشه صحبت از بی نشانی قبر فاطمه زهرا سلام الله علیها می شود اما بیش از این گمنامی، قدر زهرا ناشناخته مانده است.در حالیکه باید از خود بپرسیم: « آیا نشان مزار او مهمتر است یا شناخت قدر حضرت» و این که « چه حد شأن و منزلت حضرت را شناخته و دانسته ایم؟».
این کارشناس فرهنگی، از جمله ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها را که باید الگوی همه ما قرار گیرد، زندگی خانوادگی ایشان و نحوه ارتباط با همسر بیان کرد و گفت: ایشان همواره همسر گرامی اش را مورد تکریم و احترام قرار می داد و هیچگاه در نزد فرزندان همسر را توبیخ و سرزنش نمی کرد و حرمت پدر را به شدت رعایت می کرد.
این مشاور خانواده، ویژگی دیگر حضرت زهرا سلام الله علیها را آراستگی ایشان در خانه عنوان کرد و افزود: حضرت فاطمه همواره لباس تمیز و مرتب بر تن داشتند و حتی از زیورآلات برای زینت خویش استفاده می کردند و این نیاز خانه و خانواده است که بانوی خانه همواره الگویی از آراستگی و نظم باشد.
میرجلالیان، اضافه کرد: خصوصیت دیگر حضرت نحوه تعاملات مالی و شریک معیشت همسر بودن است به طوری که اولین شام زندگی زهرا (س) و (علی) حاصل دسترنج فاطمه بود و ایشان به مدت ۹ سال زندگی مشترک با درآمد حاصل از نخ ریسی توانست ۱۸ برده را آزاد کند.
وی بیان کرد: دخت نبی مکرم اسلام بیشترین اهتمام را در انفاق به نیازمندان داشتند و همواره تلاش می کردند همراه با فرزندان در اعمال نیک مشارکت کنند تا الگوی عملی برای فرزندان باشند.
این مشاور خانواده، پرورش و حفظ سلامت جسم، روان و اخلاق فرزندان در هر خانواده را نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: اگر این سه رکن حفظ شود هر جامعه ای به سعادت می رسد و اگر از هر یک از این سه غفلت شود جامعه به زمین می خورد چرا که این سه رکن به هم پیوسته است.
این کارشناس تربیت اسلامی، در ادامه به شأن بالای زنان از دریچه تعالیم اسلامی پرداخت و گفت: روح خدا در چهار ماهگی بر کالبد جنینی که در رحم مادر پرورش می یابد، دمیده می شود و این یعنی؛ زن دارای جایگاه مقدسی در اسلام است و باید شأن خود را فارغ از فرهنگ سخیف و لذت طلبانه غرب بداند.
این فعال فرهنگی، با اشاره به وجود برخی از جریان های خواهوان " پاک زیستی" در کشورهای آمریکای و اروپایی گفت: اکنون زنان غربی علیه نگاه ابزاری به زن برخاسته اند در حالی که در جنگ نرمی که دشمن علیه ما به راه انداخته است هنوز توسط فیلم های هالیوودی این نگاه به جوامع هدف تزریق می شود.
وی، با بیان اینکه جنگ نرم از همان زمان که شیطان از دستور خداوند برای سجده به انسان تمرد کرد، آغاز شد و شیطان قسم خورد که همه انسان‌ها را به انحراف می‌کشد به جز افراد مخلص که برای رضای خدا کار می‌کنند.
میرجلالیان، با بیان اینکه جنگ نرم طولانی‌ترین و وسیع‌ترین جنگ دنیاست که در کره زمین از بشریت قربانی می‌گیرد، گفت: حضور سیاسی و اجتماعی، عبادت و عفت حضرت فاطمه(س) بی همتاست؛ بانوان باید توجه داشته باشند که تمام امور را برای رضای خدا انجام دهند.
این کارشناس فرهنگی ، ادامه داد: زمان طاغوت پروتکل‌های یهود و جنگ نرم با سرعت بالایی در کشور گسترش پیدا می‌کرد و دست صهیونیسم برای اجرایی کردن این اهداف باز بود که ا به برکت قیام امام خمینی(ره) که از جنس قیام فاطمه(س) بود، این حرکت‌ها متوقف شد.
وی، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فریادی بلند شد که جهان مجبور نیست زیر چرخ پروتکل‌های صهیونیست‌ها برود و بشریت هم بیدار شدند و امروز این بیداری در تمامی دنیا گسترده می‌شود./طنین یاس - رژان زندیه

ارسال نظرات