خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تربیت جوان انقلابی را مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: در راستای دستاوردهای تربیتی و دفاعی با تربیت نیروهای شجاع و آماده برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ما می توانیم را به ما توانستیم تبدیل کردیم.
کد خبر: ۹۱۰۸۲۰۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  از خراسان جنوبی، محمد رضا فخر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری از تشیع پیکر یک شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: پیکر مطهر این شهید در روستای افین شهرستان حاجی‌آباد تدفین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه نظام دانسته و فرمودند: اگر بخواهیم مشکلات ما حل شود باید نگاه، رفتار و منش ما به دوران دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در دفاع مقدس سرنوشت جنگ را به نفع مردم تغیر داد افزود:  وحدت  و برخورداری از روحیه خودباوری، تکیه برتوان داخلی باعث شد در برهه ای که تمام کشورهای غربی و استکبار درمقابل کشورما ایستاده بودند برآنها پیروز شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان امام راحل و به دنبال آن تقویت روحیه سلحشوری، خودباوری و اقتدار در جوانان ادامه داد: بسیج نقش به سزایی در تدوام و پیروزی دوران دفاع  مقدس داشت چرا که جوانان را حول محور ولایت دورهم جمع کرد.

فخر عنوان کرد: امروز جوانان و نیروهای دفاعی ما نه تنها در عرصه سازندگی به خوبی وارد شدند بلکه در بحث طراحی سخت افزاری و نرم افزاری سامانه های دفاعی و پدافندی نیز به موفقیت هایی دست یافتیم و  توانستیم  وارد عرصه نوآوری و فناوری شویم و جزء 13 کشور برتر دنیا در عرصه قدرت نظامی قرار بگیریم.

وی تربیت جوان انقلابی را مهم ترین هدف و اندیشه امام راحل و دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: در راستا دستاوردهای تربیتی دفاعی با تربیت نیروهای انقلابی ، شجاع و آماده برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ما می توانیم را به ما توانستیم تبدیل کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای مثال زدنی انقلاب اسلامی در طول این 40 سال ادامه داد: امروز به همت و تلاش جوانان و دانشمندان توانستیم جزء برترین کشورها در زمینه علمی، پژوهشی و دفاعی و فضایی قرار بگیریم و وابستگی به  خارج را به حداقل برسانیم .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: امروز مرحله حمله نظامی به کشور ما گذشته است افزود: امروز تمام امورات کشوربه دست جوانان مومن و انقلاب اداره می شود وچرا که با برخورداری جونان از روحیه بالای ایثار و خورد باوری  در همه حوزه ها انشاالله به موفقیت و خود کفایی خواهیم رسید.

فخر با اشاره به راه اندازی سه نمایشگاه از تجهیزات و توان دفاعی و نظامی کشور در تهران در دهه فجر گفت: یکی از مهم ترین فعالیتها در عرصه دفاعی کشور ساخت موتور جت ملی با همت  دانشمندان ما در عرصه دفاعی است که یکی از سخت ترین و مهم ترین پروژه ها در عرصه دفاعی است.

رصد و تامین امنیت آسمان ایران  با راه اندازی سامانه پدافند هوایی آفاق

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به ساخت هواپیما صاعقه، قاهر و هواپیما تمام ایرانی کوثر ادامه داد: امروز در پدافند هوایی امن ترین آسمان منطقه ایران است چراکه که با ساخت و راه اندازی  سامانه های پدافند هوایی همچون آفاق کاملا منطقه را رصد می کنیم .

وی با بیان اینکه با ساخت موشک فاتح ، سامانه پدافند یا زهرا و موشک کروزهویزه که اخیرا رونمایی شد توانستیم در عرصه پدافند هوایی به خود کفایی برسیم  افزود: با استفاده از تکنولوژی رزمی شناسایی  پهن پیکر که قابلیت حمل سلاح و بمب را دارد و طراحی و ساخت پهباد سیمرغ و انجام مهندس معکوس پهباد غنیمت گرفته آمریکا با عنوان آر کیو 170 و  پهباد  129، پهباد مهاجر که قابلیت نصب موشک  دارد توانستیم  در صنعت ساخت پهباد خودکفا شویم.

فخر از ساخت و رونمایی زیر دریایی کلاس غدیر، اژدرحوت، اژدروالفجر و ناشکن جماران در زمینه نیرو دریایی خبر داد و افزود: در حوزه قایق های تندرو و هجومی جزءبرترین کشورها جهان هستیم وهمچنین در صناایع الکترونیک با ساخت دوربن سلاح، دید در شب، و دوربین حرارتی که تکنولوژی آن در اختیار تعداد معدودی از کشورها است به موفقیتهایی دست یافتیم.

وی با اشاره  به ساخت ماهواره بر سفیر، فجر و سیمرغ افزود: با ساخت موشکهایی که از مسافت و دقت بالا برخوردارند در زمینه موشکی که از جمله موارد طمع استکبار است به موفقیت رسیدیم و ساخت توپ 155 که در رزمایش اخیر نیرو زمینی استفاده شد و اورحال کامل تجهیزات تانک، هواپیما و بالگرد از دیگر دستاوردهای عرصه دفاعی و نظامی کشور است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه موشک کروز جزء پیشرفته ترین موشک هدایت شونده  است و با ساخت بالگرد شاهد، سورنا در زمینه هوا نیروز کارهای عظیمی انجام شده گفت: ساخت سلاح انفرادی خیبر ، طاهر، تیر بار محرم، اخگر، تانک ذوالفقار و خودرو ذرهی طوفان  از جمله توفیقات کسب شده در عرصه دفاعی است.

زدودن فقر از چهره مناطق محروم با ورود نیروهای دفاعی کشور در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی

فخربا اشاره به ورود نیروهای دفاعی و دانشمندان عرصه نظامی درحوزه سازندگی کشور تصریح کرد: فعالیت در قرارگاه های سازندگی و آبادانی، انجام فعالیت های محرومیت زدایی باعث شده تا نیروهای دفاعی و نظامی کشور در کنار دیگر نهادهای دولتی به دنبال زدودن فقر از چهره مناطق محروم کشور باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان از رونمایی سامانه بیمارستان صحرایی در دهه فجر خبر داد و افزود:  در این طرح بیمارستان قادر به جابه جایی سریع در هر منطقه از کشور خواهد بود و همچنین در عرصه ساخت سازه جراحی سبک در بیمارستان صحرایی نیز اقداماتی در دست انجام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به چاپ 140 عنوان کتاب در راستا کنگره شهدا استان تصریح کرد: تعداد3 هزار جلد کتاب از شهدا چاپ و در کتابخانه ها توزیع شده است .

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی یوسف، فانوس و فیلم دفاع مقدس رسام و موسیقی محمد می آید که حائز رتبه کشوری شد ادامه داد: تجلیل از مفاخر هنری، تهیه عکس و فیلم از خانواده شهدا، تهیه کتاب سال  برگزاری جشنواره ها و شعر دفاع مقدس از جمله فعالیت های انجام گرفته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان است.

فخر با اشاره به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس از راه اندازی دفتر مشارکت بانوان در بنیاد خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره اسوه صبر و استقامت با هدف تجلیل از مادران و همسران شهدا و آموزش سبک زندگی جهادی  با حضور 40 نفر از بانوان مربی  از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 جمع آوری 300 هزار سند در حوزه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از تهیه دو هزار 600 ساعت مصاحبه شفاهی با رزمندگان دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: تا کنون 300 هزار سند از حوزه دفاع مقدس جمع آوری شده است  و بیش از هشت هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان وجود دارد.

فخر با با اشاره به  دو موزه دفاع مقدس  خراسان جنوبی که موزه دفاع مقدس در بیرجند و موزه شکست استکبار در طبس  است افزود: برای این موزه‌ها ١۴ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عناون کرد: در حال حاضر 146 شهید گمنام در 53 نقطه استان تدفین شدند که حدود 70 درصد از این مکان ها یادمان ساخته شده و بقیه در حال پیگیری است.

فخر با اشاره به جمع آوری آثار 600 شهید استان در راستا کنگره شهدا افزود: در حوزه راهیان نور با انجام امور پشتیبانی مباحث فرهنگی و مجمع راویان دفاع مقدس در بحث محتوایی اقدامات خوبی انجام شده است.

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار با اشاره به تدوین دانشنامه و دایره المعارف دفاع مقدس در استان اظهار داشت: سعی داریم تا با پیگیری انجام شده تا پایان امسال برای 80 مدخل مرتبط با دفاع مقدس پرونده علمی تشکیل  و 20 مقاله در این حوزه تدوین شده که در واقع ماخذی برای پژوهشگران این حوزه است.

 انتهای پیام/

  

 

 

   

 

 

 

  

 

   

ارسال نظرات
پر بیننده ها