خبرهای داغ:
وزیر نیرو از اجرای ۸ هزار و ۲۰۰ پروژه در حوزه آب و برق در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۴۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

اجرای 8200 پروژه آب و برق در کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان همدان و شهرستان نهاوند که به منظور بررسی وضعیت حوزه آب و برق استان همدان و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح دیگر به این استان سفر کرده بود در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سد گرین نهاوند بیان داشت: در سال جاری در سطح کشور ۸ هزار و ۲۰۰ پروژه در بخش های مختلف آب، برق، فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان که توسط دولت و بخش خصوصی کلنگ‌زنی شده‌اند افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند و یا عملیات اجرایی آنها انجام می‌شود که از این تعداد ۲۱ پروژه در استان همدان است که در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه اعتبار این ۲۱ پروژه در استان همدان بالغ بر 2 هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: این پروژه‌ها پیشرفت‌های قابل قبولی داشتند و امیدواریم در برنامه زمانبندی تعریف شده به بهره‌برداری برسند.

وزیر نیرو در خصوص سد گرین نهاوند گفت: سد گرین نهاوند یکی از پروژه‌های مهم این وزارتخانه است که آب شرب مورد نیاز مردم نهاوند را در افق بلندمدت تامین خواهد کرد و همچنین نیازهای بخش صنعت نیز از این محل به شکل مطمئن و پایداری تامین خواهد شد.

وی افزود: در استان همدان تحرکی ایجاد شده است که امیدواریم این تحرک و هم‌آوایی باعث شده تا هر چه سریع‌تر سد گرین نهاوند نیز شود.

اردکانیان ضمن اعلام افزایش مبلغ قرارداد به ۲۳۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تصریح کرد: از پیگیری‌های بدون وقفه و مستمر دکتر بهرام نیا به جهت بازگشت سد گرین به چرخه مجدد فعالیت و حمایت ها و پیگیری های ایشان در تداوم عملیات اجرایی این پروژه تشکر و قدردانی می کنم.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای جبران هشت هزار مگاواتی کمبود برق در تابستان ۹۸ با اجرای ۲۷ پروژه نیروگاهی سیکل ترکیبی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

وزیر نیرو گفت: از چند ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های را آغاز کرده‌ایم و در تدارک این هستیم که با کمک دولت و مردم حدود ۸ هزار مگاوات کمبود برق در تابستان را با تولید بیشتر در قالب ۲۷ پروژه نیروگاهی سیکل ترکیبی در نقاط مختلف کشور و مدیریت مصرف در قالب ۱۱ برنامه تدارک دیده شده برای اصلاح شیوه مصرف تامین کنیم و امیدواریم به کمک مصرف‌کنندگان تابستان آرام توام با آرامش و بدون خاموشی پیش رو داشته باشیم.

گفتنی است؛ سد گرین با افق تامین آب شرب و تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند در دولت دهم کلنگ‌زنی شده بود که کمبود اعتبارات باعث خارج شدن این سد از چرخه اجرایی شد تخصیص اعتبار به این سد در دولت یازدهم و دوازدهم موجب بازگشت به چرخه اجرا و ادامه فعالیت عمرانی در آن شد تا با توجه به فعال شهر آیت کمبود آب به ویژه در آینده تامین کننده نیاز شهرستان در زمینه آب شرب و کشاورزی باشد.

سد مخزنی گرین که هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در فاصله ۱۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نهاوند واقع شده است .

شایان ذکر است که عملیات ساخت اجرا و تجهیز کارگاه سد گرین ۲ ماه پیش به صورت غیررسمی کلید خورده بود و تا امروز با جدیت در حال ادامه فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات