نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت؛ در جهت حل مسائل کشور توجه به جوان سازی سیستم بسیار ضروری و مهم است.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۵۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ،  مهرداد بذرپاش در آئین چهل سالگی انقلاب اسلامی در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور یک هزار استاد برجسته دانشگاه های استان تهران برگزار شد با اشاره به کارآمدسازی، اجتماعی‌سازی و جوان‌سازی؛ ۳ راهبرد اصلی کشور در دهه پنجم انقلاب گفت؛ جوان سازی یعنی نو کردن روش ها و ما به یک جهاد سازندگی سال ۹۷ نیاز داریم.

وی افزود؛ یکی از دلایلی که دولت در برخی بخش ها بی برکت شده شاید برای این است که نسبت به عملکرد گذشته بی انصافی داشته است، بالاخره در کنار ضعف‌ها در گذشته خیلی کارهای خوبی هم انجام شده است و با سیاه نمایی کاری پیش نخواهد رفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد؛ ما امروز به دلیل عدم توفیق دولت خوشحال نیستیم و این اصلا در تفکر نیروهای انقلابی نیست ولی تئوری پردازی های نادرست دولت را به اینجا رساند و صحنه اجرایی کشور را به یک زمین لم یزرع تبدیل کرد.

بذرپاش با اشاره به اینکه جوان سازی سیستم بسیار در حل مسائل کشور اهمیت دارد گفت؛ جوان سازی تنها به معنای برکناری پیرها و نشاندن جوانان بر مصند قدرت نیست بلکه به معنای تغییر روش های غلط در مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه سرعت تغییر و تحولات بسیار بالاست و نباید در گذشته باقی بمانیم و اگر در گذشته باقی بمانیم با مشکل روبرو خواهیم شد ادامه داد؛ اگر قرار است نسخه‌ای برای حل مشکلات داده شود باید مشکلات براساس مسائل روز مورد بررسی قرار گیرند، مثلا امروز بحث فضای مجازی خیلی داغ است، باید ببینیم چه نسخه‌ای برای رفع مشکلاتی که در این فضا هست، وجود دارد.

بذرپاش با اشاره به اهمیت کارآمدکردن اجزای مختلف کشور، گفت: در چهل سالگی انقلاب اجتماعی‌سازی برای واقعی کردن رفتارهای اجتماعی سیاسی و اجتماعی عموم و فراهم کردن زمینه مساعدت‌تر که درگیر نسخه‌های کاذب نشویم و مردم را در نظام حل مسائل درگیر کنیم و جوان‌سازی سیستم، از مسائلی است که باید به آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده کشور، حلقه مدیریت است، افزود: گله‌مندی مردم از بسیاری از بخش‌ها حق آنها است، البته در چند سال گذشته خدمت‌رسانی به نقاط مختلف کشور کم نشده ولی مردم رضایتمندی زیادی ندارند.

بذرپاش ادامه داد: دلیل نارضایتی مردم این است که مواجهه با آنها غلط بوده و هست و باید این اجتماع‌سازی را حل کنیم و تا وقتی این موضوع حل نشود، مردم درگیر دوقطبی‌سازی‌ها می‌شوند که بستر و زمینه آماده پذیرش هر گونه دو قطبی مانند یک روز جنگ و صلح، یک روز فیلترینگ و عدم فیلترینگ است.

ارسال نظرات