خبرهای داغ:
واگذاری میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر

انگیزه کشی در قهرمانان وزنه برداری خوزستان

میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر از استان خوزستان به استان تهران منتقل شد.درحالی که قرار بود پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر اسفندماه در شهر اهواز برگزار شود با تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان،خوزستان از برگزاری این رقابتها کنار کشید.
کد خبر: ۹۱۰۸۴۲۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

مسابقات جام فجر امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به اینکه گزینشی المپیک 2020 توکیو محسوب می شود می توانست برگزاری آنها در ارتقای سطح وزنه برداری خوزستان کمک شایانی کند.

وزنه برداری استان پس از چند سال افت،مدتی است با حضور استعدادهای جدید روند حرکتی صعودی خود را آغاز کرده است.

جوانانی که برای کسب اعتماد به نفس و بدست آوردن روحیه لازم به حضور درمسابقات مختلف و بخصوص بین المللی نیاز شدیدی دارند و برگزاری رقابتهای جام فجر می توانست در کسب این مهم نقشی حیاتی ایفاء کند.

گزینشی بودن مسابقات وزنه برداری جام فجر برای المپیک 2020 توکیو باعث می شد که کشورهای مختلف بهترین نفرات خود را روانه شهر اهواز کنند و همین مسئله بر کیفیت مسابقات و رقابتها اضافه می کرد.

تیم منتخب وزنه برداری خوزستان که از نفرات جوان تشکیل شده بود از 3 ماه گذشته تمرینات خود را برای حضور پرقدرت درمسابقات جام فجر آغاز کردند و برگزار نشدن این رقابتها دراهواز باعث شد که دیگر آنها امکان حضور در این پیکارها نداشته باشند و همین مسئله بزرگترین ضربه روحی را به آنها وارد خواهد کرد.

میزبانی مسابقات گزینشی المپیک می توانست بر نام و اعتبار ورزش خوزستان بسیار اضافه کند.موضوعی که شاید دیگر برای استان خوزستان امکان آن بوجود نیاید.

میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر درحالی به علت مشکلات مالی در خوزستان،برگزار نخواهد شد که مسئولان ارشد استان می توانستند با کمی تدبیر بهتر این رقابتها را به خوبی برگزار کنند.

درحالی صحبت از مشکلات مالی برای میزبانی جام فجر صورت می گیرد که پس از برگزاری کشتی فرنگی جام تختی درشهرستان اندیمشک،اداره کل ورزش و جوانان استان درخواست میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را به فدراسیون کشتی کشور ارائه کرده است.

به راستی برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی و جام تختی چه کمکی به ارتقاء سطح کشتی خوزستان می کند؟ اینکه کشتی فرنگی استان یکی از قطبهای اصلی این رشته ورزشی است حرفی صحیح و اصولی است اما آیا برگزاری این دسته از مسابقات کمکی به ارتقاء فنی فرنگی کاران خوزستان می کند.

کشتی گیران استان همیشه جزو نفرات اصلی تیمهای ملی کشورمان درتمامی رده های سنی هستند و همواره درمسابقات مختلف بین المللی حضور دارند و به خوبی تجربه بدست می آورد.

پس چه خوب بود با کمی اولویت بندی و برنامه ریزی بهتر بجای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی،شرایط میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر را فراهم می کردیم.مسئله ای که درآینده افسوس آن را خواهیم خورد.
محمد ملازاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها