خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند خطاب به دست اندرکاران یادواره شهدای فضیلت:

دیدگاه و قلم علامه امینی برای مردم تبیین شود

کد خبر: ۹۱۰۸۴۳۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در دیدار با دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای فضلیت و بزرگداشت حضرت علامه امینی(ره) ضمن قدردانی از انگیزه بزرگداشت مقام شهدا و علمای دین اظهار کرد: آنچه نسبت به مقام والای شهدا و مخصوصا آنچه مربوط به شهدای فضیلت باید مورد توجه قرار گیرد این است که اسلام ساده به دست ما نرسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه همواره در طول تاریخ تحمل ها، صبرها و شهادت هایی با نام و بدون نام بوده است، افزود: در تاریخ به خوبی نمایان است که در پای  استبدادها به نام دین چه شخصیت های وارسته و شایسته ای قربانی شده اند که نامی از آن ها نیست، لذا بازگو کردن این موارد و برگزاری یادواره برای آن ها بر توجه بیشتر جامعه و قدردانی از محصول زحمات آن ها می افزاید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  خاطر نشان کرد: اگر از آنچه در دوران رضاشاه کثیف در اجرای منویات انگلیس استعمارگر بر سر حوزه های علمیه وعلما و شکنجه هایی که در این راه شده و شهادت هایی که داشته اند، پرده برداری شود، برای جامعه بسیار خوب و لازم است که تعقیب گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آنچه مربوط به علامه امینی(ره) است در کنار این قضیه نمی گنجد، زیرا علامه امینی(ره) کسی نیست که بتوان با صرف برگزاری یک جلسه ایشان را معرفی نمود.

 

وی ادامه داد: در صورتی می توانیم برای علامه امینی(ره) مراسم بزرگداشتی برگزار کنیم که دقیقا در راستای اهداف، پیام الغدیر و قلم ایشان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای این منظور باید در ایران، عراق و باقی کشورهای دیگر فراخوان مقاله بزنید، همچنین گروهی تشکیل دهید تا با مطالعه آثار علامه امینی(ره) خلاصه برداری هایی داشته باشند، سپس دبیرخانه این مجموعه مقالات جمع آوری شده از ایران و دیگر کشورها را بررسی و جمع بندی و سپس در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه این اقدام تحقیق و کاوش باعث شناخت ما نسبت به قلم علامه امینی(ره) می شود، تأکید کرد: در خصوص برگزاری جلسه نیز باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که جامع و کامل باشد، زیرا آنها به ما نیازی ندارند بلکه ما به آن ها نیاز داریم، لذا باید آنچه هستند برای مخاطبان معرفی گردند.

 

وی ابراز داشت: برای بزرگداشت علامه امینی(ره) فرصتی یک ساله همراه با کار و تلاش نیاز است و اگر چنین اقدامی صورت نگیرد بهتر است که انجام نشود، لذا باید کمر همت بست و پیام و قلم علامه امینی(ره) که از ذخایر تحقیقاتی جهان اسلام به حساب می آیند و برای مسلمانان و غیر مسلمانان حجت هستند، را به همگان منتقل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار