حجت الاسلام عباس رضی گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) نماد یک شیعه واقعی و کامل برای تمام شیعیان به حساب می آید .
کد خبر: ۹۱۰۸۵۵۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگوی برای همه مردان و زنان عالم است و این بانوی بزرگ اسلام، درس ولایتمداری را به همگان آموخت.

حجت الاسلام عباس رضی با بیان اینکه بانوان باید زندگی ساده این بانوی بزرگ را الگو قرار دهند، گفت:  ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) یکی از ویژگی های بارز این بانوی بزرگ بود و در بیان جایگاه و شخصیت ایشان همین بس که بهترین خانواده جهان بشریت خانواده حضرت زهرا(سلام الله علیها) و بهترین انسان‌ها تربیت شده دست ایشان هستند.

وی افزود: ارزش فاطمه‌ زهرا(سلام الله علیها) به عبودیت و بندگی خداست و اگر حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را بشناسیم می‌بینیم که او ویژگی تمام زنانی را که نام آن‌ها در قرآن کریم آمده است در بردارد.

رضی خاطر نشان کرد: رمز و راز شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در دو بعد عبادت و بندگی و سرسپردگی در برابر پروردگار و همچنین ولایت مداری آنحضرت که بهترین مدافع حریم ولایت بودندخلاصه شده است.

این کارشناس مسایل دینی گفت: در روایتی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند: بهترین بانوان بهشت، خدیجه، فاطمه، آسیه و مریم اند و فاطمه سرآمد آنهاست و فاطمه گلی است که بوستان بهشت را زینت بخشیده است. فاطمه الگوی زن بودن است، که تمامی زنان باید به او اقتدا کنند بانویی که در شکیبایی و بردباری مانند کوه مقاوم و استوار است و در عبادت و تقوا سختکوش و در همسرداری مهربان بود.

حجت الاسلام رضی تصریح کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در حدیثی می‌فرمایند: «إنْ کُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناکَ و تَنتَهی عَمّا زَجَرناکَ عَنهُ فَأنتَ مِن شیعَتِنا و إلاّ فَلا»، اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى‌دهیم عمل کنى و از آنچه برحذر مى‌داریم دورى کنى، از شیعیان ما هستی وگرنه هرگز. (بحارالأنوار، ج68، ص155) همچنین پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: «شیعه ما کسی است که از ما پیروی کند، پا جای پای ما بگذارد و به کردار ما اقتدا کند».

وی خاطرنشان کرد: از این کلام حضرت می‌توانیم این درس را بگیریم که اگر می‌خواهیم شیعه حقیقی باشیم، پیوسته باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و لحظه‌‏ای هم نباید غفلت کرد، این همان چیزی است که خدا بارها در قرآن بر آن تأکید داشته است «وَ لَا تَکُنْ مِنَ الْغَافِلِینَ». همچنین باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا تاکنون نسبت به فرمایشات معصومین (علیهم السلام) به عنوان عالی‌ترین هادیان بشریت دربارۀ ترغیب به کاری یا برحذر بودن از کاری، روحیۀ اطاعت و تبعیت داشته‌ایم یا نه؛ چرا که شیعه به معنای پیرو امام است، از این رو در می یابیم که حضرت زهرا (سلام الله علیها) نماد یک شیعه واقعی و کامل  برای تمام شیعیان به حساب می آید .

ارسال نظرات