خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد استان قم از راه‌اندازی دو سینمای استقلال و شهر آفتاب تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۹۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از قم، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری که در ستاد خبری نمایشگاه مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: تمام توجه خود را حول محور برنامه‌ریزی دقیق معطوف کرده و جایگاه امروز را مدیون خون شهدا و کسانی هستیم که احساس تکلیف کرده و درخت پربار انقلاب را با خون خود آبیاری کردند و اکنون با دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) این راه را ادامه می‌دهند.

وی افزود: گفتن موفقیت‌ها و اعلام شاخص‌ها در چهلمین سال از پیروزی انقلاب امری طبیعی است، اما باید دقت داشت که دشمن با روش‌های متفاوت تلاش کرد تا از به ثمر نشستن این انقلاب جلوگیری کند.

مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به موفقیت‌های اداره ارشاد در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: برخلاف مشاهده تمام کمبود‌ها بسیاری از امتیازات را داریم که باید به آن ببالیم، زیرا سیاه‌نمایی‌ها از کشور و نشان دادن نیمه‌خالی لیوان نشانه یک جنگ روانی است. اتفاقاتی که در این چهل سال رخ داده نماد عزم راستینی است که میان مردم غیور ایران وجود دارد.


وی با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های دقیق در بخش فعالیت‌های هنری و قرآنی تصریح کرد: ما در بسیاری از عرصه‌ها به بلوغی رسیدیم که نشان‌دهنده رویش پربار درخت انقلاب است.
حسینی کاشانی با اشاره به تقویت فرهنگی استان به دلیل مهاجرپذیری خاطرنشان کرد: بنا داریم در سال جاری ۴۰ رویش انقلاب در مجموعه فرهنگی هنری و قرآنی را به نسل جدید معرفی کنیم.

وی با اشاره به برخی از کمبود سرانه‌های فرهنگی در قم افزود: در حال حاضر جمعیت استان یک‌میلیون و ۳۵۰ نفر است که باید یک حرکت جهادی داشته باشیم تا بتوانیم مباحث استاندارد‌های زمینه‌های مختلف این جمعیت را به حد مطلوب برسانیم.

مدیرکل ارشاد استان قم تصریح کرد: بحث طلاق در شورای فرهنگی عمومی مبحث بسیار جدی بوده و برنامه‌ریزی‌های مختلف برای دنبال کردن آن انجام شده و خوشبختانه شاهد کاهش آمار و تعداد طلاق در استان بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در بحث کتاب سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ مجوز در استان قم صادر شد، ابراز کرد: در مجموع ۳۲ اداره کل ارشاد استان قم بر اساس شاخص‌ها دارای رتبه برتر هستند، همچنین جالب توجه است که در زمینه فروش بلیت سینما رتبه بین سوم تا پنجم برتر کشور را به استان قم اختصاص یافته است.

وی با بیان حضور بیش از ۷۳ هزار شرکت‌کننده در آزمون قرآن و عترت خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته مجموع آمار حضور افراد ۵۰۰۰ نفر بوده که این آمار در سال جاری به دو برابر ارتقاء پیداکرده است. در جشنواره خوشنویسی البرز در دو خط نسخ و ثلث از ۶ نفر شرکت‌کننده، تعداد ۵ نفر برتر از استان قم بودند.

مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به دایر بودن سینما‌های تربیت، ونوس، آوینه، آیه و کانون پرورش فکری کودکان گفت: تعداد ۲۸۰ موسسه فرهنگی هنری دارای مجوز در حال فعالیت است که برخی از این مؤسسات یک منظوره و برخی چندمنظوره هستند.
ارسال نظرات