خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت حرکت می کند / ثروت کشور باید عادلانه توزیع شود

رحیم پور ازغدی با بیان این که انقلاب در مسیر پیشرفت حرکت می کند، گفت: انقلاب اسلامی آمد تا قدرت، ثروت، منزلت و معرفت عادلانه در جامعه توزیع شود.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۹۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ویژه برنامه انقلاب فاطمی که در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار برگزار شد، گفت: انقلاب اساسا به معنی تلاش برای تغییر است اما تا زمانی که خودمان تغییر نکنیم، تغییر جامعه امکان پذیر نیست.

وی افزود: اگر در عرصه هایی در اصلاحات بیرونی کامیاب نبودیم، دلیلش ضعف توفیق و عدم کامیابی در تغییر درون است لذا هر پروژه ای که برای جامعه داریم باید آن را ابتدا در جامعه کوچک خودمان اعمال کنیم.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی قدرت و ثروت یک جا جمع بود و به مردم نمی رسید، ابراز کرد: انقلاب آمد تا قدرت، ثروت، منزلت و معرفت عادلانه توزیع شود، البته با رعایت عدالت باید تلاش ها و پاداش ها هماهنگ باشند و این عادلانه است که هرکسی تلاش می کند توقع پاداش داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ظاهرسازی هنر نیست بلکه سبک زیستن است، تصریح کرد: همه ما انعکاس یکدیگر هستیم و همانگونه که کودکان در ظاهرشان، باطن والدین را نمایان می کنند، ظاهر مردم نیز باطن حاکمان را نشان می دهد و در واقع مردم آیینه حاکمان هستند همانگونه که با آنها رفتار شود نمایان می شوند.

وی با اشاره به پستی حکومت پهلوی اظهار داشت: رضا شاه دیکتاتور و قلدر بود و با مردم بسیار متکبرانه رفتار می کرد اما وقتی روس و انگلیس به ایران آمد، رضا شاه خیلی ترسیده بود و قلدری که در مقابل مردم زورگویی می کرد از ترس ذلت پیش اربابانش روز به روز لاغرتر می شد.

رحیم پورازغدی با اشاره به انقلاب هایی که در کشورهای دیگر صورت گرفته است، بیان کرد: تمام انقلاب های قبل از ما شکست خوردند و انقلاب فرانسه و روسیه نتوانستند به اهداف خود برسند و شرایطشان از دوران قبل از انقلاب بدتر شد اما انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب ها در مسیر پیشرفت حرکت می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص نگاه امام راحل به بازار اسلامی و فرصت ها و تهدیدهایی که متوجه بازار و جامعه است، گفت: حضرت امام(ره) نسبت به بازار و دولت مطالب مهمی مطرح کردند و فرمودند روش ما این است که اولا نمی خواهیم اقتصاد کشور دولتی و کمونیستی شود و همچنین نمی خواهیم یک اقلیت ثروت اکثریت بازار و توده های محروم را غارت کنند و هیچ نظارتی نباشد.

وی با بیان اینکه دخالت مستقیم دولت در بازار و عدم نظارت دولت بر بازار هر دو غلط است، ادامه داد: متاسفانه در دوره های مختلف هر دو مورد را داشتیم. اگر همه تجارت و بازار را با این شعار که دولت سالم است، عدالت اجرا می شود و منافع ملی لحاظ می شود، دست دولت بدهیم خوب است ولی نه اینکه به اسم بروکراسی دولتی رانت ایجاد شود.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: اگر فساد در بازار توسط دولت سرکوب شود خوب است ولی آیا دولتی ها واقعا نظارت می کنند یا رانت های مخفی و علنی، قوم و خویش و بده بستان است؟ کاش نظارت دولتی درست انجام شود.
ارسال نظرات