رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای همیشگی درباره جمهوری اسلامی ایران، گفت از کشوری که مرگ بر آمریکا می‌گوید، چشم برنمی‌دارد.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۶۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه با حضور در ساختمان کنگره این کشور، دومین سخنرانی سالانه خود را ایراد کرد.

ترامپ در ابتدای سخنرانی سالانه خود درباره وضعیتی که ایالات متحده در زمان ریاست‌جمهوری او پیدا کرده، مدعی شد: «بعد از 24 ماه پیشرفت سریع، اقتصاد ما رشک جهانیان شده است، ارتش ما قوی‌ترین ارتش روی زمین است و آمریکا هر روز در حال موفق شدن است».

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه در هیچ جای دنیا، کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که بتواند با ایالات متحده رقابت کند، افزود:‌«از زمان آغاز ریاست جمهوری من، اقتصاد آمریکا با سرعت دو برابری رشد می‌کند... بیکاری به پایین‌ترین میزان خود در نیم قرن گذشته رسیده است».

ترامپ با ادعای اینکه بعد از به‌دست گرفتن زمام دولت در آمریکا، انقلابی در حوزه انرژی این کشور به‌پا کرده، گفت: «امروز، ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز طبیعی در جهان است».

وی با بیان اینکه برای شکست دادن دشمنان در خارج از کشور، باید در داخل متحد باشند، اظهار داشت: «کنگره ده روز وقت دارد که لایحه بودجه لازم برای تامین امنیت مرز جنوبی بسیار خطرناک ما را تصویب کند... دستور دادم 3750 نیروی نظامی دیگر نیز به مرز با مکزیک اعزام شوند».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیوار مرزی با مکزیک نیز توضیح داد: «من دیوار را خواهم ساخت. این دیوار یک مانع آلومینیومی هوشمند، راهبردی و شفاف خواهد بود نه یک دیوار ساده بتنی... ساده بگویم، دیوارها مفید هستند و جان افراد را نجات می‌دهند».

ترامپ با تبختر درباره جنگ اقتصادی که با کشورهای مختلف از جمله چین به راه انداخته، تاکید کرد: «به چین می‌فهمانیم که بعد از سال‌ها هدف گرفتن صنایع ما، ربودن مالکیت‌های معنوی ما و سرقت ثروت و شغل آمریکایی‌ها، آن دوران به سر آمده است».

وی همچنین با بیان اینکه رابطه خوبی با «کیم‌جونگ اون» رهبر کره شمالی دارد، از دیدار مجدد دوجانبه در تاریخ 27 و 28 فوریه خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا  با بیان اینکه دو هفته پیش دولت مشروع جدید ونزوئلا به ریاست «خوان گوایدو» را به رسمیت شناخته‌اند، اظهار داشت: «ما در جریان تلاش مردم ونزوئلا برای آزادی، در کنار آنها ایستاده‌ایم».

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «از رژیمی که مرگ بر آمریکا می‌گوید و تهدید به نسل‌کشی علیه یهودیان می‌کند، چشم بر نمی‌داریم».

وی درباره تصمیم خود برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد: «برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که این دیکتاتوری فاسد به تسلیحات اتمی دست پیدا نمی‌کند، من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران خارج کردم».

رئیس‌جمهور آمریکا با فخرفروشی درباره «سخت‌ترین تحریم‌هایی» که علیه مردم ایران اعمال شده، افزود: «در فصل پاییز، ما سخت‌ترین تحریم‌هایی را که می‌شد علیه یک کشور اعمال کرد، (علیه ایران اعمال کردیم)».

ارسال نظرات
پر بیننده ها