به مناسبت دهه فجر، همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ویژه هادیان سیاسی حوزه های مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۸۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سید ایوب حسینی در این همایش ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب ناشی از بزرگترین چالش کشور، یعنی چالش ذهنی است. یعنی ثروت ها و داشته های انقلاب و کشورمان چقدر بوده و میزان توانایی ما چه اندازه است. لذا تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گامی در راستای پاسخ به این چالش خواهد بود.

 حسینی بیان کرد: علت واکاوی دستاورها به دلایل متعددی از جمله جلوگیری از  فراموشی اهداف و آرمانهای انقلاب در اثرگذشت زمان؛ همچنین جنگ نرم دشمن و تلاش بی وقفه برای پوشاندن حقایق و جلوگیری از نفوذ اندیشه های بیگانه  و نمایش اقتدار و  پیشرفت های جمهوری اسلامی و در نهایت ارائه تصویری روشن از آینده ی پیش روی ملت ایران می باشد.

 این کارشناس مسایل سیاسی، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه سیاست داخلی،  اثبات توانایی اسلام ناب در اداره حکومت و  اثبات توانایی مدیریت یک فقیه عادل در اداره حکومت و همچنین افزایش آگاهی های سیاسی و تحلیل و بصیرت عموم مردم،  مشارکت وحضورمردم و تکیه بر آرای عمومی در عرصه های مهم کشور است.

   وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بیان اهم دستاوردهای انقلاب در حوزه سیاست خارجی به عنوان نمونه  می توان این موارد را نام برد: رها شدن از سلطه قدرت‌های خارجی و حفظ استقلال در سیاست خارج ، تبدیل ایران به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاثیرگذار در معادلات منطقه و جهان، بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی جهان، صدور فرهنگ و تفکر مقاومت و الگو دهی بسیج و حرکت مردمی به تمام ملت های آزاده.

حسینی گفت: پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمی و فن آوری می توان به ورود كشور به علوم انحصاری غرب با شكست آپارتايد علمی، تقويت اعتماد به نفس نخبگان جوان و توسعه فعاليتهای علمی و ارتقاء سطح علمی دانشگاه های كشور   اشاره کرد.            

 این کارشناس سیاسی در پایان گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب مهر بطلانی است بر نسخه های پیشرفت و توسعه ای که امثال فوکویاما با تجویز لیبرال دموکراسی برای جهان پیچیدند و ظاهرشدن شاخصه های افول آمریکا در جهان دلیل واضحی بر این مدعاست."  و ان الارض یرثها عبادی الصاحون."

در پایان از هادیان سیاسی فعال  بسیج ناحیه عشایری استان چهارمحال وبختیاری  با اهداء لوح ، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات