فرمانده لشکر 10حضرت سیدالشهدا (ع) در گفتگو با «بسیج»؛
فرمانده لشکر 10حضرت سیدالشهدا (ع) گفت:جوانان امروز باید مبانی انقلاب اسلامی را بشناسند تا بتوانند از انقلاب اسلامی دفاع کنند.
کد خبر: ۹۱۰۸۷۴۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ا ز کرج ، سرهنگ پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در گفتگو با بسیج اظهار داشت : انقلاب اسلامی ماهیت دینی دارد و تمام دینداران جامعه درآن نقش موثری داشته اند این انقلاب اسلامی با ماهیت دینی و به میدان آمدن مردم دیندار به پیروزی رسید .پس فهم مبانی انقلاب و شناخت انقلاب ضرورت امروز ،فردای ما است .

 بانی انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود

 

وی بیان کرد :اصلی ترین رکن انقلاب اسلامی این است که در ظل مرجعیت دینی انجام شد،ودر راس این مرجعیت دینی امام خمینی (ره )قرار داشت.

وی با بیان این که مردم عزیز البرزهمانند مردم سرتاسر کشور نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند افزود :مردم غیور و ولایت مدار البرزی در پیروزی انقلاب ودر دفاع مقدس و در جبهه مقاومت نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: جوانان امروز ما باید بدانند که انقلاب اسلامی چگونه به دست آمده است واز آرمان شهدا باید برای آنها گفته شود.

سرهنگ رفیعی تصریح کرد :انقلاب اسلامی با اهداف بلندی همچون : اسلام خواهی ،دفاع از مظلوم ،استقلال خواهی،حفظ کرامت انسانی ،استکبار ستیزی وتوسعه فنی و اقتصادی کشور می باشد ،پس شناخت هر کدام ما را در حفظ و تحقق آن کمک خواهد کرد .این راه پیش روی ماست .

وی خاطر نشان کرد :جوانان باید تاریخ انقلاب اسلامی را بدانند ما روز های سخت و دشواری را پشت سر گذاشته ایم وقتی جنگ رابرما تحمیل کردند به خاطر انقلاب هنوز از نیروی نظامی ساماندهی شده بر خوردار نبودیم ولی ما توانستیم با توکل به خداوند متعال و رهبری امام (ره )و جوانان غیور این کشور کمر دشمنان را بشکنیم ودر جهان و غرب آسیا خار و ذلیلشان کردیم.

وی خاطر نشان کرد : ما در زمان دوران دفاع مقدس حتی یک سیم خاردارکه تجهیز معمولی بود با عنوان واهی که کالای استراتژیک بود به ما ندادند ولی امروز به برکت انقلاب و خون شهدا خود کفا ترین کشوری هستیم که در عرصه نظامی و تجهیزات نظامی از انقلاب و کشورمان به خوبی صیانت وپاسداری می کنیم .

فرمانده لشکر افزوزد :درآن زمان دشمنان انقلاب اسلامی با بحران های داخلی می خواستند با ترور شخصیتهای برجسته و انقلابی کشورقصد داشتند مجلس و قوه قضائیه مارا منحل کنند ورزمندگان در صحنه دفاع مقدس را در دفاع متزلزل کنند ولی بارهبری حضرت امام خمینی (ره )و آمدن مردم به صحنه سیلی محکمی بردهان دشمنان انقلاب اسلامی زدند.

وی افزود:جوانان عزیز امروز باید نقش خودشان را در این انقلاب اسلامی بدانند ،زمانی که جوان تاریخ انقلاب اسلامی را بداند مبانی انقلاب را بدانند ان موقع است که نقش خودش را در این انقلاب می دانند.انقلاب ملجا مظلومان عالم شده ،انقلاب مایه عزت و آبروی ما شده .

وی با اشاره به اهمیت سالروز پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود:اهمیت سالروزپیروزی چهل سالگی انقلاب یعنی به اقتدار رسیدن انقلاب اسلامی و در این چهل سال به تمامی اهداف خود رسیده است،یکی از با اهمیترین ها این است که مادر این چهل سال حرفمان را با اقتدار به جهان زده ایم و دشمن چهل سال است روبروی ما ایستاده است و هر ترفندی را به کارمی برد تا ضربه ایی به انقلاب بزند ولی عظمت و اقتدار ولایت و مردم کمر دشمن را شکست و ما ثابت کردیم که می توان دشمن را شکست داد وحرف خودمان را بزنیم.

سرهنگ رفیعی در ادامه بیان کرد:انقلاب اسلامی و ملت سلحشور ایران توطئه های زیادی از دشمنان را دیده اند ، ما در زمان پیروزی انقلاب به موقع و سریع موفق شدیم قانون اساسی را با آرای بیش ار 98درصد مردم عزیز با همه پرسی تاریخ ساز شویم .

وی خاطر نشان کرد:در طول این چهل سال دشمنان توطئه هایی را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند، یکی از ان توطئه ها نخست وزیری که در ان زمان از مسیر انقلاب خارج و به جمع دشمنان انقلاب اسلامی پیوست ولی با رهبری مقدرانه حضرت امام خمینی و ملت شریف ایران مشت محکمی بردهان دشمنان خورده شد.

وی تصریح کرد :ما در دوران دفاع مقدس مقابل دنیا ایستادیم دشمن تجهیزات زیادی را برعهده داشت ولی ما توانستیم با توکل بر خداوند ورهنمودهای امام(ره ) دشمن جمهوری اسلامی را ناکام کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی دیدند که نمیتوانند به جمهوری اسلامی اسیبی بزنند افزود:وقتی دشمنان نظام جمهوری اسلامی وقتی فهمیدند نمی توانند ضربه ایی به این ملت بزنند آمدند و جنگهای نیابتی راطرح ریزی کردند ولی به برکت خون شهدا ، انقلاب اسلامی و با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری نه تنها آنها نتوانستند به کشور آسیبی برسانند بلکه ما توانستیم آمریکا جنایت کاررا از منطقه دور کنیم.

وی تصریح کرد :حال و هوای ملت ایران در زمان پیروز ی انقلاب در تاریخ نوشته و ثبت شد و همه آمدند به استقبال امام خمینی (ره ) و این امت حزب الله انقلاب اسلامی را تاریخ ساز کردند.

وی افزود :جوانان صحبتهای امام خمینی (ع )را درک کردند و امام (ره )هم از زبان این مردم و جوانان صحبت میکرد.خصوصیت امام عزیز به تعبیر مقام معظم رهبری این بود که : امام اهل توکل بود ،اهل باور به خود بود،اهل باور حقیقی به مردم بود .به زبان مردم و باور های مردم حرف زد و عمل کرد .ضرورت امروز ما هم باور به خدا ومردم در ظل رهبری هوشمند و مدبرانه حضرت آقا است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها