آیت الله ناصری یزدی که در طول ۱۵ سال تبعید امام خمینی(ره) همراه ایشان بوده، به بیان توضیحاتی در ارتباط با علت تاکید امام خمینی(ره) به خروج شاه از ایران پرداخت.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۵۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بعد از ظهر امروز در جمع اصناف یزد با اشاره به اینکه خداوند هدف بسیار والایی از خلقت انسان دارد، اظهار داشت: حدود دو هزار و ۵۰۰ آیه قرآن کریم را خداوند به معاد و مراحل زندگی آخرت اختصاص داده و این موضوع نشان دهنده اهمیتی است که این موضوع دارد و زندگی دنیایی تنها پلی برای رسیدن به این هدف والا است.
امام جمعه یزد افزود: این در حالی است که در طول تاریخ بشریت سلاطین و پادشاهان ظالم با هدف تامین منافع شخصی و نفسانی خود به دنبال دور کردن مردم از راه درست و الهی بودند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه شاهکار حضرت امام خمینی (ره) این بود که حدود ۱۴۰۰ سال پس از امام زمان (عج) که پادشاهان و طاغوت به دنبال این بودند تا بندگی خدا در جامعه از بین برود و به این وسیله به مردم ریاست کنند، هدف خدا از خلق انسان و آن چیزی که ائمه اطهار (ع) به دنبال آن بودند را در چهارچوب نظام اسلامی پیاده کرد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال، آرزوی امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) محقق و ایده خدایی در جامعه پیاده شد گفت: این اتفاق در اثر انقلاب اسلامی ایران و برنامه‌ریزی حضرت امام خمینی (ره) محقق شد.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه تمام اقشار مختلف مردم در این راه پشتیبان امام خمینی (ره) بودند و در صحنه حضور داشتند گفت: این که حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمودند: شاه باید برود را نه طاغوت و آمریکایی‌ها و نه خیلی از انقلابیون نمی‌فهمیدند.
امام جمعه یزد گفت: آمریکایی‌ها خیال می‌کردند منظور امام خمینی (ره) این است که می‌خواهد حرکتی انجام دهد و کاری بکند مثل نهضت آزادی خواهان و بازرگان‌ها که به دنبال یک حرکت اصلاحی بودند.

وی تصریح کرد: امثال بازرگان و نهضت آزادی خواهان به این عقیده بودند که ایران آن زمان یک درخت با شاخ و برگ‌های اضافه بود و می‌خواستند شاخ و برگ‌های همان درخت را بزنند و وقتی از اضافات خالی شد، شاخ و برگ جدید جای آن بماند و شاه به عنوان ریشه درخت باشد و مجلس و حکومت هم به عنوان شاخ و برگ این درخت ملی شوند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه آن‌ها داشتند این موضوع را در روز‌های منتهی به انقلاب اسلامی ایران جا می‌انداختند گفت: امام خمینی (ره) این موضوع را نپسندید و جلوی این حرکت و تحقق آن ایستاد و فرمود: شاه باید برود.
ناصری یزدی در ارتباط با دلیل تاکید حضرت امام خمینی (ره) برای رفتن شاه گفت: امام به این موضوع تاکید می‌کرد چرا که شاه از یک ریشه‌ای بود که ۲۵۰۰ سال در ایران ریشه دوانیده بود و هرچه شاخ و برگ‌های آن را بزنیم، باز هم جوانه می‌زد و دوباره دشمنان با آب دادن این ریشه، شاخ و برگ‌ها را همانطور که خودشان می‌خواستند درست می‌کردند.
وی با بیان اینکه این یک ریشه غیرخدایی بود که در جامعه ما دویده شده بود تصریح کرد: شاه بیش از یک عروسک نبود و گردانندگان آن آمریکایی‌ها و استکبار بودند و این موضوع در خاطرات شاه و مادر شاه به صورت کامل نوشته شده و حتی خود شاه در عصبانیت به مادرش گفته که من آدمک آمریکایی‌ها هستم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات