همزمان با فجر فاطمی، " عصر شعر چهل چشمه نور" در سالن غدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۸۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر آئین " عصر شعر چهل چشمه نور" با حضور تعداد 80 نفر از شاعران استان چهارمحال و بختیاری و شعرای جوان و پیشکسوت برگزار شد.

مجتبی بیگی افزود: این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید و در ادامه شاعران منتخب به قرائت اشعار خود پرداختند.

سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه های این مراسم بود که اظهار کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، قطع وابستگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به بیگانگان بود، که باعث شد عزت خواهی و خودباوری برای همه مردم کشور ایجاد شود و در این 40 سال دستاوردهای مختلفی از جمله در فرهنگ و هنر داشته باشیم.

جواد کارگران افزود: بیش از یکهزار عنوان کتاب بعد از انقلاب اسلامی توسط نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری تألیف شده است.

وی، ادامه داد: سالیانه بیش از یکصد میلیون تومان حمایت در زمینه کتاب می شود و ناشران ما از یک به 48 ناشر افزایش یافته اند.

کارگران خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری قبل از انقلاب تنها 4 کتابخانه وجود داشت و اکنون 52کتابخانه فعال داریم .

وی، یادآوری کرد: در استان چهارمحال و بختیاری قبل از انقلاب هیچ فرهنگسرایی نبود و اکنون 11 فرهنگسرا احداث شده که فعالیت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین از آمادگی این اداره برای بیمه هنرمندان اهل قلم خبر داد و افزود: وظیفه اصلی ما هدایت، نظارت و حمایت است و در صدد هستیم بتوانیم خدمت رسانی خود را به همه هنرمندان داشته باشیم.

ارسال نظرات