علیرضا علیزاده تصریح کرد:در ایام‌الله دهه فجر تعداد ۳۱۲ پروژه بااعتبار ۷۳ میلیارد ریال در استان زنجان توسط شرکت توزیع برق به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۹۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در نشست خبری مدیران حوزه انرژی استان با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه صنعت برق ایران رتبه یک منطقه خاورمیانه و رتبه ۱۴ جهان را دارد ،اظهار داشت: تولید برق به ۸۰ هزار مگاوات برای سال‌جاری رسیده و نسبت به سال ۵۷ به میزان ۱۵ برابر رشد یافته است.

علیرضا علیزاده با بیان اینکه صنعت برق نقش حساس و زیربنایی در ارائه خدمات دارد که عامل کلیدی رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی محسوب می شود،خاطرنشان کرد:893 روستای زنجان از نعمت برق بهره مند هستند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر بیش از 97.5 درصد روستاها بالای 10 خانوار برق دارند ،خاطر نشان کرد:ضریب این آمار نسبت به قبل از انقلاب 127 برابر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد مشترکین از ۴۷ هزار و ۴۵۲ مشترک به ۴۴۱ هزار و ۵۵۹ رسیده و افزایش ۸۳ برابری شده است،ابراز داشت:پیک بار مصرف در سال‌جاری ۵۷۹ مگاوات، درصد تلفات ۸.۱ درصد است. همچنین مدت‌ زمان خاموشی در استان به ازای هر مشترک یک دقیقه است که نسبت به میانگین کشوری پایین بوده و به دنبال آن هستیم که به ۴ دهم دقیقه در روز برسد.

علیزاده با توجه به مصرف بیش از 70 درصد انرژی برق در بخش‌های صنعتی و كشاورزی در سطح استان اعلام کرد:در كشور این میانگین 34درصد است و می‌تواند جزو شاخص‌های مناسب مصرف برق در حوزه مولد باشد، ضرورت مدیریت مصرف بهینه برق در فصل تابستان در بخش صنایع و كشاورزی مهم خواهد بود.

وی با تاکید براینکه شرکت توزیع نیروی برق پنج تعرفه خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی و کشاورزی دارد،خاطر نشان کرد:بیش از نیمی از بدهی‌ها به بخش‌های صنعتی و عمومی باز می‌گردد و با توجه به اشتغالی که صنایع ایجاد می‌کنند، تعامل با بخش صنعت در دستور کار است و بخش‌های دولتی نیز بدهی‌های خود را با اوراق تسویه، کاهش داده‌اند.

ارسال نظرات