نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت:‌ بانوان ایران اسلامی در به برکت انقلاب جایگاه خود را در عرصه‌های مختلف اجتماع به دست آوردند.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۱۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم نکوداشت 33 شهیده زن استان گیلان که در سالن اجتماعات پیام نور مرکز رشت برگزار شد اظهار داشت: حضور میدانی و جایگاه ویژه بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان وجود شهدای زن را مایه افتخار نظام مقدس اسلامی دانست و عنوان کرد: بانوان امروز به برکت ترویج روحیه شهادت طلبی و در راستای حمایت از دین خدا و ارزش‌های اسلامی در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی به موضوع بازداشت مرضیه هاشمی توسط نیروهای پلیس آمریکا در فرودگاه این کشور اشاره کرد و بیان داشت:‌ وجود هزاران مرضیه هاشمی در جامعه متاثر از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل است که امروز با گستردگی فراوان بین مردم و اندیشمندان جهان ترویج شده است.

امام جمعه رشت قیام هزاران نفر از مردم معترض فرانسه در اعتراض به بی‌عدالتی‌های نظام سرمایه‌داری را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: تأثیر اندیشه‌های انقلاب اسلامی به تمام نقاط جهان رسیده به طوری‌که این آرمان‌ها امروز با قدرت بسیار زیادی در دل و جان ملت‌های دنیا نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه امام راحل بانوان را در کنار مردان وارد عرصه اجتماعی کرد اظهار داشت: اندیشه افرادی که دل در گرو فرهنگ و منش غربی دارند این است که اندیشه نورانی و الهی زن را از او بگیرند و در عوض زنان را با ویژگی‌های مردانگی وارد صحنه‌های مختلف جامعه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان زن و مرد را مخلوق خداوند و دارای حقوق برابر دانست و خاطرنشان کرد:‌ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با مدیریت الهی و آسمانی خود توانست زنان را در جامعه ایرانی به گونه‌ای مدیریت کند که امروز بتوانند جایگاه خود را در عرصه‌های جهانی پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور میدانی و همه جانبه بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف موجبات خشم و کینه دشمنان را فراهم کرده است گفت:‌ وقار و متانت، خدمت به میهن، ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری، کسب دانش روز و نه گفتن به قدرت‌های استکباری از ویژگی بارز زن مسلمان ایرانی است.

امام جمعه رشت حضرت فاطمه(س) و زینب(س) را الگوی تمام بشریت در تمام اعصار و دوران‌ها خواند و عنوان کرد: اگر انسان‌های آزاده و اندیشه‌ورز این دو بانوی بزرگ جهان یعنی حضرت فاطمه(س) و زینب(س) را در زندگی خود الگو قرار دهد می‌تواند در تمام عرصه‌های جامعه بدرخشند.

انتهای پیام/ ت

ارسال نظرات