گنجی در رشت:

اشرافی گری در کشور ناشی از رانت اطلاعاتی است

مدیر مسؤول روزنامه جوان با بیان اینکه اشرافی گری در کشور ناشی از رانت اطلاعاتی است گفت: کسی که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی با سرمایه‌داری و راه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه است.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۱۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عبدالله گنجی در همایش روشنگری و تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در سالن شهدای ناجا در رشت با برشمردن آرمان‌های امام خمینی اظهار کرد: بسیاری از آرمان‌های امام خمینی تحقق‌یافته اما برای رسیدن به برخی از آرمان‌ها همچنان فاصله داریم.

وی با بیان اینکه مبارزه با رفاه‌طلبی سازگار نیست افزود: کسانی که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه است.

مدیر مسؤول روزنامه جوان با اشاره به وجود نگاه لیبرالی در برخی مسؤولان تصریح کرد: در جامعه فعلی خطی وجود دارد که رفاه‌طلب‌اند و به توسعه، تنش‌زدایی، فن‌سالاری، لذت‌گرایی، مصرف‌گرایی، تساهل و تسامح فرهنگی و منافع ملی منهای ایدئولوژی و پیدایش طبقه اقتصادی در جامعه اسلامی اعتقاد دارند و در مقابل این تفکر افرادی وجود دارند که اهل مبارزه هستند و در آن‌ها نفی صهیونیسم، مبارزه با سلطه غرب بر جهان اسلام و‌ سایر موارد اعتقاد دارند.

گنجی با بیان اینکه تاکنون در 40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران استقلال سیاسی، حرکت در مسیر خودکفایی، تبدیل به قدرت منطقه‌ای، تحقق بسیج جهانی اسلامی و ارائه مدل حکومتی فرا روایت یعنی مردم‌سالاری دینی محقق شده خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه ایران اسلامی در مدت کوتاه 40 ساله دستاوردهای ارزشمندی داشته اما همچنان شاهد شکاف نخبگی در درون نظام، توفیق غرب در تحرک گسل‌های کلامی شیعه و سنی، تمرکز غرب در عدم توسعه ایران، ضعف در اجرای عدالت اجتماعی و رشد اشرافی گری در حاکمان هستیم.

وی با بیان اینکه اشرافی گری در کشور ناشی از رانت اطلاعاتی است افزود: رانت اطلاعاتی سرمایه‌گذار را اشرافی گر می‌کند و این مشکل اکنون در کشور وجود دارد اما همچنان اشرافی گری در داخل کشور یک ارزش نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات