آیت الله حسینی همدانی :

ید واحده نفاق در بزنگاه‌ها خودش را نشان خواهد داد / جامعه قرآنی از اهداف انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نفاق یکی دیگر از ضعف‌هایی است که متوجه خودی‌ها است که آنچه بر زبان جاری می‌کنند برخلاف چیزی است که در دل دارند ، افزود : چهره نفاق در بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد و تازه انسان می‌بیند که چه ید واحده‌ای بودند.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۱۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مراسم کرسی تلاوت ملی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) کرج برگزار شد و در این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی در خصوص قرآن و رابطه آن با انقلاب اسلامی ایران مطالبی را بیان کرد.

ید واحده نفاق در بزنگاه‌ها خودش را نشان خواهد داد / جامعه قرآنی از اهداف انقلاب اسلامی است

آیت‌الله حسینی همدانی قرائت قرآن را تعهدی بین انسان و خدای تعالی عنوان کرد و گفت: کمترین تعهدی که ما به خدای تعالی داریم، قرائت روزانه حداقل ۵۰ آیه از قرآن کریم است.

وی بابیان این‌که هر آیه از قرآن کریم گنجی بی‌پایان است گفت: هر کس که به‌صورت مستمر، ارتباط دائمی خود را با قرآن حفظ کند از گنج‌های آن بهره خواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز قرآنی بودن مدیران جامعه را عامل سلامت جامعه دانست و اظهار داشت: رسول خدا در زمان انتخاب مدیران، هر کس را که انس بیشتری با قرآن داشت، مسئولیت‌های سنگین‌تری را به او محول می‌کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: جامعه‌ای که مدیران آن با قرآن انس داشته باشند، با فساد کمتری مواجه شده، اختلاس و حقوق‌های نجومی در آن دیده نخواهد شد.

وی شفای قرآن را مخصوص دل‌های سالم دانست و گفت: قرآن درمان دل‌های اهل ایمان است و همان‌طور که میوه شیرین برای معده ناسالم عامل تشدید بیماری است، کسانی که قلب سالمی نداشته باشند قرآن بر بیماری آن‌ها خواهد افزود.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از صحبت‌ها ریشه انقلاب اسلامی را معارف قرآن و دستورات اهل‌بیت دانست و بیان داشت: اصل و ریشه انقلاب عوامل پیروزی و بقای انقلاب و وظایف مردم و نظام در قبال انقلاب، همه در قرآن کریم بیان‌شده است. ازاین‌رو قرآن، کتاب انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: اگر خالصانه در مسیر قرآن و اهل‌بیت قدم برداریم، هر کس که برای از پای درآوردن انقلاب سنگی بیندازد، به برکت خون شهدایی که در این مسیر ریخته شده است، موفق نخواهد شد و انقلاب بالنده و پرشکوه به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه به آفات انقلاب پرداخت و گفت: هر حرکت و جریانی آفاتی دارد و انقلاب اسلامی از ابتدا با دو آفت مهم توطئه‌های دشمن و ضعف خودی‌ها مواجه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بنای استکبار را بر ایجاد تفرقه دانست و گفت: نفوذ و تفرقه‌افکنی اصلی‌ترین توطئه‌های دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در این میان خودی‌ها هم به تصور اینکه می‌خواهند وحدت ایجاد کنند، با گویش‌ها و تحلیل‌های نادرستی که از بصیرت دارند خود عامل تفرقه می‌شوند.

وی با ذکر چند نمونه به آفت دوم انقلاب که ضعف خودی‌ها است پرداخت و تصریح کرد: غفلت، جوسازی مسموم در رسانه‌ها و تسلیم دشمن شدن ازجمله ضعف‌های خودی‌ها است.

امام‌جمعه کرج افزود: نفاق یکی دیگر از ضعف‌هایی است که متوجه خودی‌ها است که آنچه بر زبان جاری می‌کنند برخلاف چیزی است که در دل دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: چهره نفاق در بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد و تازه انسان می‌بیند که چه ید واحده‌ای بودند.

وی دنیاطلبی، نداشتن تولی و تبری و خودباختگی را هم از ضعف‌های خودی‌ها دانست و عنوان کرد: بعضی‌ها در عین داشتن امکانات چشم به داشته‌های دشمن‌دارند و این خودباختگی ازجمله ضعف‌هاست و البته نافرمانی از رهبری مهم‌ترین ضعف خودی‌هاست که به انقلاب آسیب می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان جامعه قرآنی را هدف انقلاب اسلامی دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، فضای کشور قرآنی شده است؛ اما هنوز با جامعه قرآنی فاصله‌داریم که ان‌شاءالله به این سمت حرکت خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها