خبرهای داغ:
قدیری ابیانه گفت:کشور ما جزء پرمصرف ترین کشور های جهان است که متاسفانه سینما و فضاهای مجازی موجب دامن زدن به این امر شده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۲۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دهه فجر، مراسمی در حسینیه امامزاده علی(ع) برگزار شد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک دهه فجر بیان کرد:یکی از دستاوردهای انقلاب، توجه به جایگاه فرهنگ و دانش است همچنان که قبل از انقلاب کمتر خانواده ای بود که دانشجو داشته باشد اما امروز ظرفیت دانشگاه ها بیشتر از دانشجو است.

 وی گفت:چهل سال از عمر انقلاب می گذرد. چهل سالگی برای عمر تمدنها، آغاز بلوغ و حرکت فکری است. دوران شکوفایی است.

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی اظهار کرد:درآمدهای ارزی دولت و انتظارات جامعه زیاد است. امسال صادرات نفت در طول چهل سال گذشته، بسیار شاخص است.  

قدیری ابیانه عنوان کرد:ما باورمان شده است که حکومت مسوول تامین نیازهای مردم است اما این باوری اشتباه است. بعضی اقشار فکر می کنند که حق ما خورده شد و سهم نفت هر فرد را با کشورهای عربی مقایسه می کنند اما با توجه به مقایسه جمعیت دو کشور، این موضوع اشتباه است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام افزود:متاسفانه ما در کشور ضعف فرهنگی داریم. دورریز غذاهای ما، وعده غذایی ۱۵ میلیون نفر است و متاسفانه در برخی موارد در اسراف در جایگاه اول قرار داریم. 

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور اضافه کرد:۱۵ درصد مشکلات مربوط به تحریم، ۱۵ درصد مربوط به مدیران و ۷۰ درصد مربوط به مردم است. اگر مدیران ضعف مدیریتی دارند، خودمان انتخابشان کردیم. در ایام انتخابات برخی مسوپلان برای کسب رای، هر دروغی را مطرح می کنند. 

قدیری ابیانه گفت:جنگ 8 ساله ایران، اولین و تنهاترین جنگ در جهان بود که حتی یک وجب از خاک سرزمینمان را تحت هیچ شرایطی از دست ندادیم. اتحاد مردم باعث پیروزی و پدید آمدن انقلاب شد که دستاوردهای بسیاری داشته است و یکی از دستاوردهای آن در زمینه بهداشت بوده است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام اظهار کرد:ایران از نظر علم، فرهنگ، منابع طبیعی و غیره کشور ثروتمندی است که از صادرات نفت، ارزآوری بسیاری برای کشور دارد.

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در دستگاه آموزش کشور عنوان کرد:آموزش و پرورش ایران مشکل دارد زیرا دانش آموز و دانشجو در این دستگاه، مهارت زندگی نمی آموزد. یکی از مهارت های زندگی، فکر کردن و تصمیم گیری در مورد چیزهایی است که می بینیم.

 قدیری ابیانه افزود:کشور ما جزء پرمصرف ترین کشور های جهان است که متاسفانه سینما و فضاهای مجازی موجب دامن زدن به این امر شده است.

وی با اشاره به کشورهایی همچون کرده و ژاپن که منابع و صادرات نفتی ندارند اضافه کرد:کشور هایی مانند کره جنوبی، صنعت خودروسازی را با ایران شروع کردند اما امروز در جایگاه بالایی در این صنعت قرار دارند و یکی از دلایل آن تفاوت موجود بین ساعت مفید این کشور با ایران است و دلیل بعدی، پایبندی به خرید از تولیدات داخلی خودشان است به همین دلیل مردم باید به وظیفه خود عمل کنند تا پیشرفت بیشتری را شاهد باشیم.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها