توزیع طعام نذری در مناطق محروم قرچک

خبرگزاری بسیج: طعام نذری در مناطق محروم شهرستان قرچک به مناسبت ایام فاطمیه و شکرانه چهل سالگی انقلاب اسلامی توزیع شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۲۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ طعام نذری در مناطق محروم شهرستان قرچک به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س) و شکرانه چهل سالگی انقلاب اسلامی توزیع شد.

مبالغ این پخت طعام به همت خیرین بسیجی حوزه حضرت معصومه(س) قرچک تحت عنوان "نذر طعام" جمع آوری شده بود که در این طرح قریب به 400صد نفر اطعام شدند.

خانم شهسواری فرمانده حوزه حضرت معصومه(س) در این باره تشریح کرد: مبارزه با استبداد، فساد، وابستگى و عقب‌افتادگى، تلاش براى بهسازى زندگى انسان‌ها، رفع فقر از زندگى فقرا و مستضعفان اموری است که مورد رضاى الهى قرار می گیرد و خداى متعال بشر را به این امور امر کرده است.

وی آثار دنیوی و اخروی را از برکات اطعام به فقرا برشمرد و افزود: اطعام تأثیر عمیقی در استحکام ارکان برادری در جامعه دارد و آن را باید نظیر هدیه، دست دادن و تبسم در اجر، ثواب و آثار اجتماعی دانست، علاوه بر این موارد اطعام دادن می‌تواند زمینه‌ای برای خدمت به نیازمندان و تعدیل ثروت اغنیا باشد.

فرمانده بسیجی اضافه کرد: به صورت عام و از نظر اخروی اطعام جایگاه ویژه‌ای در روایات دارد و به صورت خاص یعنی اطعام برای ائمه معصومین از جایگاه ویژه‌ تری برخوردار است.

شهسواری در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره ثواب و پاداش اطعام مؤمنان، ابراز کرد: هرکس مؤمنی را اطعام نماید و غذائی بخوراند تا او را سیر کند، هیچ یک از خلق خدا نمی‌تواند ثواب او را بشمارندمگر خداوند عالمیان!م. برزگر

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار