دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در دومین بزرگداشت بانوان مجاهد اسلام، اسوه های صبر و استقامت استان مرکزی گفت: زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلم ثانی مدینه فاضله نظام اسلامی است پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۸۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ دومین بزرگداشت بانوان مجاهد اسلام، اسوه های صبر و استقامت با همکاری حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زهرا(س) خمین و کمیته اجلاس بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزارشد.

طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسمان در این آیین با اشاره به تعریف زن در شرق، غرب و نظام اسلامی گفت: زن در تعریف شرقی، مانند عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در غرب موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است.

کرمانی بیان کرد: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم«زن نه شرقی، نه غربی» است و زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود و عفیف، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و حاشیه بود.

وی افزود: در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس زنانی ظهور کردند که می توانند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، ودر ساحت حفظ خانه ی سالم و خانوادهی متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و بن بست های بزرگ را در هم بشکنند.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان ادامه داد: طرح های کهنه و نو ضد زن با برکت وجود مجاهد همچون حضرت زینب و حضرت زهرا(س) به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه تنها خطوط سیاه ستم های ظاهری را در هم شکسته اند بلکه ستم های مدرن به زن را نیز رسوا و بی آبرو کرده و نشان داده اند که حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروزه وقت شناخته شدن آن است.

وی اظهارکرد: زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلم ثانی مدینه فاضله نظام اسلامی و برای برای زنان جهان خواهد بود، پس از معلم اول که زنان صدر اسلام بودند.

کرمانی با اشاره به شاخصه های الگوی زن ایرانی مسلمان گفت: رشد و تهذیب نفس، حفظ خانه سالم و خانواده متعادل و ولایت اجتماعی زن از شاخصه های الگوی زن ایرانی مسلمان است.

وی به اقتدار و عزت انقلاب اسلامی در چهل سالگی نیز اشاره کرد و افزود: پیام انسان سازی انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده و معادلات بین المللی بدون نام جمهوری اسلامی ایران بر هم می خورد و هیچ قدرتی با هیچ ابزاری حتی با تحریم اقتصادی و حمله ی نظامی نمی تواند به اقتدار چهل ساله نظام اسلامی صدمه وارد کند چرا که ما از تبار امام حسین(ع) هستیم اگر جنگ باشدو از تبار خانواده امام علی(ع) هستیم اگر تحریم اقتصادی شویم.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان خاطرنشان کرد: تحریم اقتصادی آزاردهنده است اما چیزی که ما را تخریب می کند ناامیدی است و ایران اسلامی تنها کشوری است که با وجود توطئه ها و تهدید های بسیار و مختلف دشمنان با قتدار خود را در چهل سالگی حفظ کرده است.

گفتنی است در این بزرگداشت از 30 بانوی مجاهد انقلابی استان مرکزی تجلیل و از کتاب«حنانه شو»، تالیف نسرین سرلک همسر شهید فضل الله سرلک به عنوان سومین کتاب از مجموعه کتب کمیته بانوان رونمایی شد.

 

ارسال نظرات