فرماندار خلیل آباد از افتتاح ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن و عدالت اجتماعی بالغ بر ۵۴ درصد پروژه‌ها در روستا‌های شهرستان و ۴۶ درصد پروژه‌ها در شهر‌های خلیل آباد و کندر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۱۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجتبی شاکری، صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان خلیل آباد که به اتفاق اعضای شورای اداری انجام گرفت ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروزه با خودباوری و اتکاء به ایمان و پشتیبانی مردم به درخت تنومند و تناوری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا، معادلات منطقه را برهم زده و به کشوری قدرتمند تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در چهل سالگی انقلاب نیازمند بازخوانی و مرور دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی برای تمام اقشار جامعه هستیم.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری به خودباوری خوبی رسیده است، تصریح کرد: دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران باید برای نسل‌هایی که دوران پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکرده اند به خوبی بیان شود.

وی «افتخار به گذشته، امید به آینده» را شعار محوری ایام دهه فجر ساری جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دهه فجر و ایام دهه فاطمیه تداخل پیدا کرده است، برنامه‌های دهه فجر باید با رویکرد فاطمی برگزار شود و همچنین تزریق امید یکی از الزامات برنامه‌های دهه فجر است.

شاکری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به لحاظ علمی و دانشگاهی شاهد رشد و بالندگی در حوزه‌های مختلف است، اذعان کرد: مراکز دانشگاهی ایران جزو دانشگاه‌های برتر دنیا است و رتبه‌های اول بسیاری از فناوری‌ها را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ پزشکی جزو چهار کشور برتر دنیا در بسیاری از موارد محسوب می‌شود، عنوان کرد: تنها در چهار سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت درمان شهرستان خلیل آباد هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهرستان خلیل آباد یک شهرستان کشاورزی محسوب می‌شود، تشریح کرد: وضعیت کشاورزی کشور در طول این چهل سال رشد قابل توجهی داشته به صورتی که قبل از انقلاب واردکننده بسیاری از محصولات غذایی و کشاورزی بوده ایم و در حال حاضر جزو کشور‌های اول تا هفتم در تولید زعفران، پسته، گردو، خرما، سیب، هلو، زردآلود، هندوانه و… هستیم.

وی همچنین در ادامه ابراز کرد: رژیم پهلوی وابسته بود و حتی حق اظهار نظر در خصوص مسائل داخلی خود را نداشت، ولی امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سیاسی بانفوذ‌ترین و قدرتمندترین کشور خاورمیانه است.

شاکری اظهار کرد: ۱۲۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی، قرآنی، ورزشی، گفتمان‌های دینی، همایش‌های بصیرتی و… در خلیل آباد همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

وی از افتتاح ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن و عدالت اجتماعی بالغ بر ۵۴ درصد پروژه‌ها در روستا‌های شهرستان و ۴۶ درصد پروژه‌ها در شهر‌های خلیل آباد و کندر افتتاح خواهد شد.

فرماندار خلیل آباد ادامه داد: ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در حوزه جهاد کشاورزی، ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان در حوزه اداره برق، ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در حوزه شهرداری خلیل آباد و کندر، ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰۲ میلیون تومان در حوزه آموزش و پرورش، ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان در حوزه بهداشت و درمان و … از جمله پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان با بیان اینکه از هر اقدامی که می‌تواند به ایجاد اشتغال و کاهش آلام مردم منجر شود نباید دریغ شود، خاطرنشان کرد: علی رغم توطئه‌های دشمنان شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده ایم و در ادامه مسیر نیازمند وحدت و انسجام برای تزریق امید و خدمت رسانی به مردم هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها