کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت: امروز انقلاب اسلامی ادعا می کند از همه بشر دفاع می کند،خداوند این افتخار را به ما داده است که از همه امت های مظلوم دفاع کنیم و پرچم پیروزی در مقابل آمریکا و اسرائیل به دست انقلاب اسلامی ایران است که اینها همه به برکت خون شهدا است.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۵۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار حسین اکبری کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در اجلاسیه شهدای مدافع حرم دلیجان که در راستای اجلاسیه‎های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی برگزار شد گفت:  اگر واقعا انقلاب اسلامی در آن زمانی که به وقوع پیوست اگر این انقلاب محقق نمی شد دنیا در چه شرایطی قرار می گرفت؟

وی افزود: اگر حادثه کربلا نبود آیا از اسلام اثری باقی می ماند؟ یا اینکه باید امام حسین(ع) و یارانشان به شهادت می رسیدند تا اسلام زنده بماند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا اظهار داشت: وقتی بر اهمیت کربلا بحث می کنیم این نتیجه گیری می شود که اگر شهدای کربلا و شهادت امام حسین(ع) در آن روز نبود ممکن بود که آثاری از اسلام و دین پیامبر باقی نماند.

وی افزود: بنابراین شرایط زمان همواره نقش تعیین کننده و ارزشمندی در آن اتفاق و وقایعی که انجام شد دارد،انقلاب اسلامی ایران زمانی متولد شد که همه دنیا و همه بشریت تحت سلطه و سیطره دو قدرت بزرگ شرق و غرب بودند و هیچ کشوری در دنیا وجود نداشت که خارج از سیطره اتخادیه جماهیر شوروی به عنوان قطب شرق و آمریکای لیبرالیسم به عنوان قطب غرب باشد.

سردار اکبری بیان کرد: تصور بشریت به این رسیده بود که امروز اگر بخواهد به حیات خود ادامه دهد باید یا تحت سلطه غرب باشد یا شرق،شوروی و تمام امکانات آماده شده بود که دنیا را با غلبه بر آمریکا تصرف بکند و همه دنیا را به کمونیسم تبدیل کند و بی دینی را در سراسر دنیا ترویج دهد که یک نوع جنگ با خدا بود.

وی افزود: نظام کاپیتالیسم یا لیبرالیسم که امروز تبدیل به لیبرال دموکراسی شده است دنبال این بود که اتحاد جماهیر شوروی را ازبین ببرد و تفکر لیبرال دموکراسی که نتیجه آن اومانیسم و در واقع به نوعی انسان محوری به جای خدا محوری و خدا را حذف کردن از جامعه،که آن هم به نوعی دیگر قصد حذف خداوند از جامعه را داشت.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا تصریح کرد: بنابراین دو جریان شرق و غرب که بر جهان حاکمیت داشتند و همه تجهیزات و امکانات و قدرت سیاسی،نظامی،فرهنگی و امنیتی خودشان را آماده کرده بودند به دنبال این بودند که به دنیا حاکم شوند و آثاری از دین خدا نماند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با اراده خداوند متعال نتیجه خون شهیدان تاریخ و آرزوی انبیاء و ائمه در ایران به وقوع پیوست،شعار انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی بود چراکه هم شرق و هم غرب هردو ضد دین بودند،در آن روز تاریخ در دنیا کسی باور نمی کرد که دین می تواند حکومت و کشور اداره کند

سردار اکبری خاطر نشان کرد: کربن یک محقق فرانوسوی در عبارتی می گوید که یهودیت دین را در موسی متوقف کردند،مسیحیت در عیسی و بقیه هم دین را زندانی کردند در کلیسه و مسجد و تنها شیعه که با فرهنگ عاشورا عجین شده است توانست ارتباط خودش را با وحی و خداوند برقرار کند.

وی افزود: بنابراین اندیشه اسلام ناب که امروز از آستین انقلاب اسلامی و رهبری امام(رضوان الله) به وقوع پیوست در شرایطی بود که حتی یک کشور هم در دنیا وجود نداشت که از دین،انقلاب اسلامی و یا ایران دفاع کند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا ادامه داد: امام با تکیه بر خدا و اعتماد به وعده الهی انقلاب اسلامی را بنیان گذاری کرد و شعار نه شرقی و نه غربی داد،بعد از مدتی شوروی فروپاشید که آمریکا احساس کرد حال که شوروی نابود شده است پس مانعی در مقابل آمریکا نیست و آمریکا می تواند بدون هیچ مانعی بر کل دنیا حاکم بشود و دین را برای همیشه از بین ببرد.

وی افزود: قبل از اینکه این حادثه اتفاق بیفتد علیرغم اینکه ما میبینیم که جنگ شدید بین اتحادیه جماهیر شوروی و آمریکا وجود دارد ولی در جنگی که عراق علیه ما شروع کرد هم آمریکا و هم شوروی همه امکانات نظامی و پشتیبانی های سیاسی و اطلاعاتی و تسحیلاتی را از عراق انجام دادند که فقط دین اسلام محقق نشود واسلام ناب از بین برود.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا بیان داشت: دو دشمن قداری که همه امکانات را در مقابل هم صف آرایی کردند و تجهیز شدند متحد شدند علیه یک کشور جمهوری اسلامی که یک حکومت نوپا است،هیچ حمایت بیرونی ندارد،قدرت نظامی آن تحت سیطره آمریکا بوده است و از بین رفته و امروز در یک نقطه از جغرافیا شعار اسلام و دین مبین اسلام را بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) مطرح می کند،بنابراین همه امکانات را به کار گرفتند که ما را نابود کنند.

وی افزود: ولی از زمانی که اتحادیه جماهیر شوروی فرو پاشید و در سال 1358 وقتی شوروی تصمیم گرفت افغانستان را اشغال کند که از خاطرات سفیر شوروی در تهران است که در ادامه می گوید من با امام ارتباط گرفتم که ما می خواهیم به افغانستان حمله کنیم که امام فرمودند شما اگر به افغانستان حمله کنید و ممکن است وارد افغانستان بشوید ولی نه شما و نه هیچ کشور دیگری نمی تواند بر افغانستان حکومت کند چراکه مردم افغانستان مسلمان هستند و و با شما مقابله می کنند.

سردار اکبری اظهار داشت: امام در سال 58 این جمله را با صراحت تمام فرمودند و روس ها باور نکردند،بعد از جنگ هم که ما در کوران جنگ بودیم و هیچ کس در دنیا به ما کمک نمی کرد همین اتحادیه جماهیر شوروی به ما پیشنهاد کردند اگر شما از جنگ ما در افغانستان حمایت کنید ما تمام نیازمندی های تسلیحاتی شما را تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: در شرایطی بودیم که در دنیا هیچ کس به ما کمک نمی کندو ما هم با یک توان نظامی کل دنیا مواجه هستیم و نیوری هوایی،موشک ها،امکانات زره ای و حتی سلاح های شیمایی که همه برتر بودند برای اینکه بتوانند معادله جنگ را تغییر دهند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا تصریح کرد: در آن زمان امام تصمیم می گیرند که ما اینکار را نمی کنیم و از ملت مظلوم افغانستان دفاع می کنیم و علیه شما هم مبارزه می کنیم و شرایط  سخت جنگ با آمریکا را که از عراق شروع شده است را تحمل می کنیم.

وی افزود: در این شرایط شوروی هم بعد از مدتی به این نتیجه رسید که باید از افغانستان هم خارج شود،آمریکا سال 2001 آمد افغانستان را به بهانه واهی اشغال کرد و امروز 18 سال است که آمریکا در افغانستان برای نابودی تروریسم مستقر شده است که تولید مواد مخدر در افغانستان بیش از 12 برابر شده،آمریکایی ها در پنج سال اول حضورشان در افغانستان سالانه 16 هزار میلیارد دلار مواد مخدر برای تأمین بودجه می فروختند و این آمارها را خودشان منتشر کرده اند.

سردار اکبری تأکید کرد: امروز حرف 1358 امام محقق شده است و همه فهمیدند که آمریکایی ها اعلام کردند ما از افغانستان می خواهیم خارج شویم و بحثشان بر این است که با طالبان مذاکره کنند که اینها برای نابودی طالبان آمده بودند.

وی افزود: جالب است که طالبان حدود 70 درصد افغانستان را تحت سیطره خودش دارد و برای آمریکایی ها تعیین کرده که شرط اول ما این است که شما بدون قید و شرط افغانستان را ترک کنید و ما بعد از آن با شما مذاکره خواهیم کرد،سوال این است که آمریکایی ها با وجود آن همه هزینه در افغانستان نهایتا به اینجا رسیدند که چرا؟ امام از کجا آن حرف را زد؟

سردار اکبری ادامه داد: آمریکایی ها همه امکانات را دارند و اراده کنند معادلات انتخابات را عوض می کنند و هر اراده ای بکنند انجام می دهند امام دلیل آن این است که مردم افغانستان مسلمان هستند و آمریکایی ها به سنت ها و عقاید مردم توهین می کنند و یک جمعیتی از مردم افغانستان برای اینکه با آمریکا مبارزه کنند به طالبان پیوسته اند.

وی افزود: بنابراین اگر امروز نقش طالبان را حذف کنیم طالبان هم به نوعی حذف خواهد شد،تا دیروز دولت افغانستان هم به نوعی معترض بود که چرا فاطمیون در سوریه حضور پیدا می کنند،ولی امروز دیگر این حرف را نمی زنند،امروز می گویند اگر داعش به عنوان یک معضل جدی در افغانستان ما را دچار یک بحران کرد باید فاطمیون بیاییند و کمک کنند تا از شر آنها نجات پیدا کنیم.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا توضیح داد: با این شرایط انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی کرد و به اینجا رسید که اگر انقلاب اسلامی و گفتمان امام و اسلام ناب نبود که از منافع ملت ها و ارزش های انسانی دفاع کند،امروز دنیا تحت سیطره آمریکا بود و جهان اسلام کاملا تصرف شده بود که البته آمریکایی ها با توطئه ای که در جنگ جهانی اول به کار بردند در بین کشورهای اسلامی نفوذ کردند و به عربستان آنروز انگلیسی های گفتند شما از ما حمایت کنید که خلافت عثمانی که خلافت ترکی است را نابود کنید و خلافت عربی تشکیل دهید و کشورهای عربی هم گوش کردند و از انگلیس حمایت کردند.

وی افزود: و بعد از فروپاشی خلافت عثمانی انگلیسی ها اعلام کردند امروز جهان اسلام بین فرانسه،روسیه و آمریکا تقسیم شد و باید اینها این سلطه را بپذیرندکه بعد هم از خاندان آل سعود حاکمانی بر عراق،اردن،سوریه و کشورهای خلیج فارس گذاشتند برای اینکه تفکر وهابیت بیش از هرکسی با آنها همراه تر است.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا تصریح کرد: در این شرایط به نوعی جهان اسلام تصرف شده بود و در زمان تشکیل انقلاب اسلامی مصر در اختیار آمریکا بود،کشورهای عربی خلیج فارس همه در اختیار آمریکا بودند،صدام و ارتش ترکیه در اختیار آمریکا بود و اسلامی نبود که ما بخواهیم از آن دفاع کنیم.

وی افزود: امروز مجاهیدن افغانستانی بر آمریکا غلبه کرده اند و آنها راهی جز خروج ندارند،در واقع هر ملتی ایستادگی و مقاومت کرد توانست حق خود را تأمین کند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا خاطر نشان کرد: دوباره آمریکایی ها با هدف سیطره بر جهان طرح خاورمیانه بزرگ را دادند و طرح های دیگری که باید اسلام را به لحاظ اعتقادی و فرهنگی و محتوایی باید تهی کنند،اگر ارزش های دینی مسلمانان را بگیرند می توانند تفکر لیبرال دموکراسی را بر جهان اسلام حاکم کنند.

وی افزود: دقیقا همان کار که در عاشورا برای محو اسلام می خواستند انجام دهند،اینها هم به دنبال حاکم شدن اسلام آمریکایی بودند که از این جهت شهدای ما در دفاع مقدس و در مدافعان حرم که توانستند ثابت کنند اسلام حقیقی و ناب با تکیه بر ارزش های الهی و وعده های الهی می تواند بدون امکانات با همه دنیا مبارزه کند و پیروز شود.

سردار اکبری اظهار داشت: اگر امروز از آمریکایی ها سوال شود که برای حاکم شدن بر جهان چه چیزی نیاز دارید با وجود در اختیار داشتن توان نظامی،پولی و مالی،ناتو،نظام سیاسی،سازمان ملل پاسخ می دهند ما انسان هایی با روحیه های بسیجی می خواهیم که بتوانند با بسیجی های ایرانی جنگ کنند می خواهیم.

وی افزود: بعد از جنگ 33 روزه که اسرائیل مجبور به عقب نشینی شده بود و به نوعی شکست خورده بود آنها15 آکادمی برای تحلیل شکست اسرائیل تشکیل دادند که متعجب بودند با وجود تمام امکانات چرا شکست خورده اند و هنوز هم به نتیجه ای نرسیدند که چه چیزی باعث شکست آنها شد!

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا ادامه داد: به همین منظور داعش را برای مبارزه جدی و اعتقادی تربیت کردند،داعشی ها کسانی نبودند که در جنگ تسلیم شوند و عقب نشینی کنند،آنها کسانی بودند که بیش از چهار هزار عملیات انتحاری انجام دادند و برای سوار شدن در ماشین های انتحاری دعوا می کردند،آنها فکر می کردند  با داعش می توانند پیروز شوند ولی غافل از این بودند که درست است در میدان رزم با یک اندیشه باطل جدی و مسمم می جنگند ولی خداوند قطعا باطل ها را یاری نمی کند.

وی افزود: بسیجیانی که در میدان نبرد وارد شدند معادله جنگ را عوض کردند،همین فاطمیون یا حشدالشعبی مگر چند روز آموزش دیده اند؟ هرکجا گره ی پیچیده در جنگ سوریه بود فاطمیون آن را باز می کردند،ما یک کشور شکست خورده را با بسیج نجات دادیم که 85 درصد سوریه اشغال شده بود و همه تحلیلگران کار سوریه را تمام دیده بودند.

سردار اکبری تأکید کرد: یک اراده الهی متکی به وعده های الهی پیروز شد،اراده و اخلاص الهی باعث سازماندهی فاطمیون،زینبیون،حشدالشعبی و نیروهای بسیجی شد،رزمندگان فاطمه زهرا(س) با الهام از عاشورا به میدان نبرد آمدند.

وی افزود: روس ها با وجود آن همه تجهیزات موشکی و نظامی در دو عملیات با داعش عقب نشینی کردند و گفتند ما در زمین نمی توانیم با داعش بجنگیم،وقتی می خواستند موصل را آزاد کنند آمریکایی ها کلی توطئه کردند که حشدالشعبی وارد این جنگ نشود که اینها هم مثل فاطمیون با اعتقادات آمده بودند که اینها معادلات نظامی در طول تاریخ بشریت را به هم ریختند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا بیان داشت: تفکر بسیجی که منشأ آن عاشورایی است تمام معادلات بشری را به هم ریخت،آمریکایی ها چهار هدف اصلی در سوریه داشتند که به یمن حضور تفکر بسیج از هرچهارهدف خود عقب نشینی کردند.

وی افزود: سه رمز اساسی در این جنگ ها نهفته است؛ اول نقش حضرت امام و دوم نقش امت و سوم فرهنگ عاشورایی،هر ملتی این سه نقش را داشته باشد در مقابل هر قدرتی پیروز است،وقتی رهبری تصمیم گرفتند که رزمندگان در سوریه بروند در حالی که امام علی(ع) در جنگ صفین،امام حسن و در عاشورا امت نیامدند،البته خیلی مواقع هم بوده که امت خواسته ولی رهبری نبوده است.

سردار اکبری تصریح کرد: اگر این تفکر بسیجی نبود امروز آمریکا و داعش چه بلایی بر سر اسلام و جهان می آوردند؟ اسلام فرهنگی است که قرار ندارد به کسی حمله کند و زورگو باشد ولی نمی گذارد ارزش ها زیر سوال بروند و به آنها اهانت بکنند و تمام توانمان بر وعده ی الهی است و از مظلومین دفاع خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ادعا می کند از همه بشر دفاع می کند،خداوند این افتخار را به ما داده است که از همه امت های مظلوم دفاع کنیم و پرچم پیروزی در مقابل آمریکا و اسرائیل به دست انقلاب اسلامی ایران است که اینها همه به برکت خون شهدا است.

ارسال نظرات