انتقاد شدید از وضعیت گرانی‌ها و توزیع اینترنتی گوشت و تأکید بر داشتن روحیه جهادی و انقلابی برای پیروزی در جنگ اقتصادی از مهم‌ترین محورهای مشترک مطرح‌شده در دیدار دادستان کل کشور با نماینده ولی‌فقیه در گیلان بود.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۸۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، دادستان کل کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با دادستان کل کشور در دفتر امام‌جمعه رشت با انتقاد از گرانی موجود در جامعه اظهار کرد: مقابله با گرانی‌ها از وظایف دولت است اما مشاهده می‌شود عده‌ای سوءاستفاده گر میان‌داری را به عهده گرفتند.

عوامل نفوذی در لایه‌های مختلف مانع از مقابله با گرانی در جامعه می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با تأکید بر کمک به دولت در راستای منافع مردم در شرایط کنونی افزود: ورود قوه قضائیه در مقابله با گرانی‌ها تا حدودی تأثیرگذار بوده اما مسئولیت اصلی به عهده دولت است.

وی با بیان اینکه بخش عمده مقابله با گران‌فروشی به عهده تعزیرات حکومتی است تصریح کرد: بخش اندکی از گران‌فروشی که جرم تلقی می‌شود به عهده دستگاه قضا است اما به دلیل کمبود امکانات تعزیرات حکومتی به این نهاد کمک می‌کنیم.

دادستان کل کشور مقابله با گرانی را نیازمند اراده قوی دانست و بیان کرد: عوامل نفوذی در لایه‌های مختلف مانع از مقابله با گرانی در جامعه می‌شوند.

منتظری با اشاره به اینکه دشمن برای ایجاد گرانی در جامعه حساب‌شده کار می‌کند گفت: برای ما محرز است گرانی در جامعه ناشی از نفوذ است و می‌طلبد در جنگ اقتصادی نیروهای کارآمد به کار گرفته‌شده و می‌طلبد تیم اقتصادی قوی توسط دولت تشکیل شود.

دادستان کل کشور با اشاره اینکه تیم اقتصادی دولت ترمیم‌شده است بیان کرد: در جنگ نظامی کسانی فرماندهی را به عهده می‌گیرند که مرد رزم باشند و در جنگ اقتصادی نیز باید افرادی با روحیه جهادی و انقلابی به کار گرفته شوند.

اراده‌ای برای مهار گرانی مشاهده نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از صدور دستورالعمل قوه قضائیه مبنی بر برخورد با گرانی‌ها اظهار کرد: دستورالعمل برخورد با گرانی‌ها نقطه امیدی برای مردم ایجاد کرده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با تأکید بر برنامه‌ریزی بخش اقتصادی توسط دولتمردان افزود: اراده‌ای برای مهار گرانی توسط مسؤولان مربوطه مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی نیاز به افرادی با روحیه جهادی و انقلابی داریم تصریح کرد: با توجه به اینکه در عرصه‌های مختلف موفقیت‌هایی داشتیم اما رانت و باندبازی در واردات و صادرات قوی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به توزیع گوشت از طریق ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اشاره کرد و گفت: توزیع گوشت اینترنتی تحقیر است.
وی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اداره آمریکا بیان کرد: اگر قرار است ترامپ این‌گونه آمریکا را اداره کند، رزمندگان بسیجی ما با توجه به تجربه دوران دفاع مقدس بهتر می‌توانند این کشور را اداره کنند.

فلاحتی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگاه به شرق اشاره کرد و افزود: در چهار سال نخست دولت توجه‌ها معطوف به برجام بود و اکنون مشاهده می‌کنیم برجام ره‌آوردی برای مردم ایران نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات