شهرستان شازند - مراسم عزاداری ایام فاطمیه در شهرها و روستاهای شهرستان چون سایر نقاط ایران اسلامی به اوج رسیده و دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در مساجد به سوگواری پرداختند.
کد خبر: ۹۱۰۹۸۱۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

شهرستان شازند غرق در سوگ شهادت بزرگ بانوی اسلام/ فاطمیه به اوج رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ در شامگاه شهادت بانوی اسلام  حضرت فاطمه(س)، دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای حصار از توابع شهرستان شازند ضمن حضور سرگرد عباسی جانشین سپاه شازند، حجت الاسلام و المسلمین سنجیده امامت جمعه شهر توره و حجت الاسلام و المسلمین فقیه به سوگواری پرداختند.

امامت جمعه شهر توره در طی سخنرانی خود  در خصوص فضایل حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد:

یکی از پررنگ‌ترین نقش‌های حضرت زهرا (س) صبر و مقاومت بود که در برابر حق همسرش امام علی (ع)به اوج خود رسید.

وی درباره القاب و جایگاه حضرت زهرا (س) اظهار کرد: همه شنیده‌ایم که امام زمان (عج) به آخرالزمان اشراف بسیاری دارند و نیازهای مردم را می‌شناسند. ایشان نیز در روایات خود درباره حضرت فاطمه الزهرا (س)فرموده‌اند: «برای من الگویی نیکوتر از دختر پیامبر نیست.» 

وی در ادامه با تاکید بر ویژگی طهارت حضرت زهرا (س)، گفت: اولین ویژگی حضرت (س) پاکی و طهارت ایشان است. در زیارت امام رضا (ع) در صلواتی که به حضرت زهرا (س) می‌فرستیم به ۶ صفت برای حضرت (س) اشاره کرده که همه آنها به معنی پاکی آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین سنجیده با تاکید به دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س)بیان کرد: تمامی ائمه اطهار (ع) به ویژه بانوی عالمین حضرت زهرا (س) همه طهارت را از جنس فکر، دل و … را دارا بودند و ذهن و دلشان از هر نوع فکر و هوس آلوده به دور بود.

درواقع تمام ویژگی حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع)از جمله مولفه‌هایی هستند که به طهارت و پاکی در زندگی ما کمک می‌کند.

وی افزود: دومین فضیلت حضرت (س) عبادت است،  فاطمه زهرا (س) عابده بودند و با آن سن کمشان به شب زنده‌داری، راز و نیاز با خدا می‌پرداختند.

 در واقع ایشان شیفته عبادت و ارتباط با خداوند بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سنجیده ضمن تسلیت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س)  با اشاره به  نحوه تربیت فرزندان آن حضرت و اهمیت آن در جامعه امروز ابراز کرد:

بی گمان پدر و مادر نقش بسزایی در تربیت صحیح فرزند ایفا کرده و فرزندان امانتی در دستان آنان به حساب می آیند. آنان می توانند با انجام دستورهای دین اسلام، از فرزند خود انسانی لایق و شایسته بسازند و اگر چنانچه در انجام این مهم کوتاهی و سستی به خرج دهند، فرزند به هنگام ورود در جامعه و آغاز زندگی اجتماعی خود کج اندیشی و کج روی را پیشه خواهد کرد و به تدریج زمینه انحطاط شخصیت او فراهم خواهد شد؛ اسلام وظیفه پدر و مادر و نقش تربیتی خانواده را بسیار مهم می داند.
خانواده نخستین نهاد شکل گیرى زندگى اجتماعى انسانها است.

 بدون تردید خانواده ‌بهترین و شایسته ترین کانون براى پرورش استعدادها و شکوفایى انسانها است زوجین در سایه ی همدلى و ایمان مى توانند بستر مناسبى را براى رشد و شکوفایى فرزندان خود فراهم ‌کنند و در پرتو کانون گرم و پرمحبت خانواده تمامى فراز و نشیب هاى زندگى را براى عبور فرزندان خود هموار سازند و آنها را از گذرگاه هاى دشوار زندگى به سوى رشد و تعالى رهنمون کردند.
لازم به ذکر است در پایان مراسم پس از نوحه خوانی و سینه زنی، با حمایت خیرین روستا به مناسبت شهدات بانوی دو عالم(س) غذای گرم بین نیازمندان روستا توزیع شد.

شهرستان شازند غرق در سوگ شهادت بزرگ بانوی اسلام/ فاطمیه به اوج رسیدشهرستان شازند غرق در سوگ شهادت بزرگ بانوی اسلام/ فاطمیه به اوج رسید

ارسال نظرات