محمد باقری

پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر زیادی بر جامعه علمی خصوصا دانشگاه‌ها گذاشت

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان : پیروزی انقلاب اسلامی همچون زلزله‌ای برای دنیای غرب و شرق آن روز بود و تأثیر بسیار زیادی بر جامعه علمی خصوصا دانشگاه‌ها گذاشت.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۲۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در آیین افتتاحیه سلسله کارگاه‌های حلقه‌های صالحین اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اصفهان که در دانشگاه شهید اشرفی اصفهان برگزار گردید عنوان کرد: از انقلاب اسلامی تا کنون بیش از ۳۱۷ هزار مدرک از پژوهشگران ایرانی در سطح بین المللی ثبت شده است. بنا به گزارش متخصصین ذیربط در پنج قسمت علوم مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی ، علوم پایه و علوم کشاورزی ، میزان افزایش سهم هر حوزه موضوعی پس از انقلاب اسلامی بسیار بالا بوده و به وضوح قابل مشاهده است. به طوری که بیش از ۹۷% از تولید علم کشور در حوزه علوم انسانی مربوط به دوران بعد از انقلاب اسلامی است. همین رقم برای علوم کشاورزی نزدیک به ۹۸٪ ، برای علوم پزشکی نزدیک به ۹۹%، برای فنی و مهندسی و علوم پایه نزدیک به ۱۰۰% است.

باقری افزود امروز در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم و بسیج اساتید نقش راهبردی را در برنامه‌های آینده پیشرفت دارد و اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید در سراسر کشور در دهه پنجم انقلاب  نقش مهمی را در حل معضلات و مشکلات کشور خواهند داشت لذا بسیج اساتید استان اصفهان با رویکرد حل معضلات اولین نشست تخصصی این کارکرد ویژه را در آینده نزدیک به مناسبت چهل سالگی انقلاب با حضور صاحبنظران در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: اساتید و نخبگان نظام اسلامی به واسطه باورهای ایمانی و انقلابی مسیر و معبری را برای رشد و تسری اهداف انقلاب باز می کنند و امروز توقع از اساتید انقلابی حضور بر مبنای اندیشه در راه حل معضلات و کارهای زمین مانده نظام است. آینده انقلاب اسلامی در دهه آینده وابسته به یک کار عملیاتی و تشکیلاتی بر مبنای علم و عمل  است که طی آن نسل‌های انقلابی را در چارچوب گفتمان انقلابی پرورش دهد و اندیشکده‌های علمی راهبردی بسیج اساتید بستر ساز این ظرفیت‌ها برای نظام خواهد بود.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه ایران اسلامی و دستاوردهای چهل سالگی آن  بحق الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر قدرت‌های شیطانی بوده‌اند گفت همچنان آمریکا دشمن دیرین بشریّت، تروریست‌پرور و عامل اصلی ناامنی در منطقه است و جامعه نخبگانی و ارزشی به‌عنوان وظیفه دینی و انقلابی با حضور همیشگی در صحنه، دفاع تا پای جان از آرمان‌های والای امام راحل (ره) و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبعیّت محض از رهبر معظم انقلاب امسال نیز در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ماه شرکت خواهند نمود و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار