مدیرکانون بسیج فرهنگیان خواهران شهرستان سقز گفت: امروزه غرق شدن دانش آموزان و اولیای آنان در فضایی «فانتزی» طیف گسترده‌ای از مردم را دچار سردرگمی و تشویش کرده است .
کد خبر: ۹۱۱۰۲۱۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علائی مدیرکانون بسیج فرهنگیان خواهران شهرستان سقز با بیان اینکه امروزه شاهد گسترش و توسعه روز‌افزون استفاده از اینترنت و فضای مجازی در خانواده‌ها خصوصاً جوانان و نوجوانان هستیم و طی سالیان اخیر بکارگیری شبکه‌های اجتماعی دربین دانش آموزان از رشد بسیار چشمگیری برخوردار بوده است.

در شرایط امروز، بررسی برخی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان امر به مسئله‌ای ضروری و غیرقابل انکارتبدیل شده است چرا که استفاده ناصحیح از فضای مجازی و اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی باعث بروز و ظهور مشکلات عدیده‌ای برای خانوداه‌ها، جوانان و دانش آموزان شده است و غرق شدن در فضایی «فانتزی» طیف گسترده‌ای از مردم را دچار سردرگمی و تشویش کرده است.

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پیامد‌هایی همچون ایجاد هویت دوگانه، آسیب‌های جبران‌ناپذیر در روابط زوجین، سردرگمی، استرس، ناامیدی و یأس را در پی داشته باشد، اما در عین حال کنترل و پیشگیری از بروزاین آسیب‌ها نیز امکان‌پذیر است.

به همین منظور برای بررسی علل و زمینه‌های گرایش خانواده‌ها و جوانان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مسئله ایجاد بحران هویت در نوجوانان، آسیب‌های اجتماعی نشأت گرفته از فضای مجازی، خط قرمز‌های آسیب‌شناسی در فضای مجازی و تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر ایجاد انحرافات جنسی در مدارس سطح شهرو ... با بهره مندی از تجارب کارشاس ارشد مشاوره خانواده خواهر وهابی میزبان برگزاری نشستی با عنوان «بررسی آسیب‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی» در مدرسه دخترانه سپیده برای والدین دانش آموزان این آموزشگاه بودیم.

شایان ذکر است در این نشست که به عنوان سی وچهارمین کارگاه توسط کانون بسیج فرهنگیان در سال جاری برگزار می‌شد مدرس کارگاه به صورت پرسش وپاسخ سرفصل‌هایی همچون آسیب‌ها وراهکار‌های کاهش خطرات فضای مجازی، ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای وتربیت وبلوغ زودهنگام جنسی را با زبانی شیوا برای والدین تشریح نمود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات